Beste,
In Augustus hebben we het huurcontract met onze huurder laten verbreken door het vredegerecht van Deurne. In dit vonnis werden oa. volgende zaken bekomen:
- uithuiszetting 1 maand na betekenis van het vonnis (huurder is uiteindelijk uit vrije wil vertrokken)
- som voor huurachterstand
- verhalen op de huurder van de vermoedelijke schade
- gerechtskosten en interesten te betalen door de huurder
Zoals, vermeld is de huurder uit eigen initiatief vertrokken maar liet hij het pand achter onder allerhande afval en een groot deel van zijn bezittingen. Er was ook zeer veel schade aan deuren, rolluiken, badkamer, keuken, enz.
De huurder heeft maanden noch huur noch kosten betaald voor verwarming en water.
Na betekenis van het vonnis door de deurwaarder, in functie van huurachterstanden, moeten de kosten voor de herstellingen en de afrekening voor water en elektriciteit overgebracht worden aan de vroegere huurder door de deurwaarder.
Op het tijdsstip dat het vonnis uitgesproken werd, waren volgende kosten nog niet te ramen:
- schade en de kosten van de herstellingen
- jaar afrekening van de verwarmingskosten en het water verbruik
Aangezien deze laatste kosten nog niet in cijfers uitgedrukt konden worden maar wel vermeld zijn in het vonnis, raadt de deurwaarder ons aan "een bijkomend vonnis" aan te vragen. Dit blijkt kosteloos maar moet schriftelijk aangevraagd worden met een te downloaden document.
De persoon van het vredegerecht dat ik aan de lijn had kon me echter niet vertellen waar ik dit document kan downloaden ... waar kan ik dit dus terugvinden en hoe verloopt de verdere procedure om dit "bijkomend vonnis" te bekomen.
Reeds met dank voor de hulp hiermee ...