extra verhuurtijd verlenen om een nieuw pand te zoeken

GGO
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

extra verhuurtijd verlenen om een nieuw pand te zoeken

#1 , 23 feb 2016 15:55

Door omstandigheden, heb ik een huurder waarvoor de rechter een vonnis uitsprak en de huur heeft ontbonden in het voordeel van de verhuurder. De betekening van het vonnis werd reeds uitgevoerd door de deurwaarder. Op dit eigenste moment zou de huurder het pand moeten verlaten zo niet kan de deurwaarder een uitzetting ondernemen na een voorafgaande melding van 5-dagen. De huurder vraagt om extra tijd teneinde een nieuwe woning te zoeken nl. 3 maanden.Kan er alsnog een regeling (geschreven afspraak) getroffen worden -wetende dat het huurcontract door de rechter ontbonden is - tussen de huurder/verhuurder om die extra tijd en met de nodige garanties op zijn vertrek na deze periode van 3-maanden overeen te komen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo

#2 , 24 feb 2016 16:32

Uiteraard. Het betreft de ontbinding van het vorige huurcontract.

Het staat je vrij om een nieuw contract voor een bepaalde korte duur af te sluiten (bv. 1 maand, 3 maanden). Zorg uiteraard dat je in orde bent met alle wettelijke vereisten, zodat het zeker niet als een 3-6-9 contract gezien kan worden.

bosprocureur

#3 , 24 feb 2016 20:00

Door omstandigheden, heb ik een huurder waarvoor de rechter een vonnis uitsprak en de huur heeft ontbonden in het voordeel van de verhuurder. De betekening van het vonnis werd reeds uitgevoerd door de deurwaarder. Op dit eigenste moment zou de huurder het pand moeten verlaten zo niet kan de deurwaarder een uitzetting ondernemen na een voorafgaande melding van 5-dagen. De huurder vraagt om extra tijd teneinde een nieuwe woning te zoeken nl. 3 maanden.Kan er alsnog een regeling (geschreven afspraak) getroffen worden -wetende dat het huurcontract door de rechter ontbonden is - tussen de huurder/verhuurder om die extra tijd en met de nodige garanties op zijn vertrek na deze periode van 3-maanden overeen te komen ?

Begrijp ik goed dat u een huurder, waartegen uzelf een vonnis hebt bekomen ( wegens niet betaling of zo???) , en waar het vonnis al betekend is, nog eens een extra drie maand tijd zou geven?

Die hele rompslomp van deurwaarder, vredegerecht en zo, was dat dan toch maar om te lachten?

Reclame

Xenophon

#4 , 24 feb 2016 20:11

Weet dat, indien u dergelijke overeenkomst sluit en de huurder vertrekt niet, u van voorafgaan mag herbeginnen.

Bedenk u eens waarom u in de eerste plaats een vonnis bent gaan halen. Het is uw geld maar indien ik zover gekomen was zou ik niet terugkrabbelen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”