Nieuwe eigenaar en huurwaarborg

Elis88
Topic Starter

Nieuwe eigenaar en huurwaarborg

#1 , 22 feb 2016 16:30

Hallo,

Wij verlieten eind vorige maand een appartement waar wij 3 jaar woonden. in November vorig jaar werd het pand verkocht.
Wij tekenden nooit een contract met de nieuwe eigenaar en ik betaalde 1 maal de huur contant (en 2 maal via overschrijving)
Hij weigert nu om de huurwaarborg terug te geven met volgende reden:
- Toilet verstopt
- Parlofoon werkt niet.
Wij lieten de sleutels achter bij zijn zoon, die ook de plaatsbeschrijving tekende in opdracht van. Op die plaatsbeschrijving werd niets vermeld van bovenstaande problemen.
Hij wil nu een expert aanstellen maar wij zijn reeds 4 weken weg, kan hij zomaar zelf een expert aanstellen?
Mijn vraag is, kan ik nog aansprakelijk worden gesteld voor deze zaken?
Wat moet ik doen indien hij blijft weigeren?
De man in kwestie is niet meer voor rede vatbaar, schreeuwt tegen me aan de telefoon en stuurt zeer kwetsende berichten.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 22 feb 2016 17:34

U huurcontract is van eigenaar veranderd door verkoop. Heb je een opzeg betekend van 3 maand met nieuwe eigenaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Schuppenzot

#3 , 22 feb 2016 19:42

Vraag me af welk soort expert hij gaat aanstellen?

Wat ik zou doen:
AS sturen met vraag onmiddellijk huurwaarborg terug te storten verwijzend naar afgetekende plaatsbeschrijving en anders: vrederechter.

Reclame

sloeberken

#4 , 22 feb 2016 20:51

Wij verlieten eind vorige maand een appartement waar wij 3 jaar woonden. in November vorig jaar werd het pand verkocht.
Wij tekenden nooit een contract met de nieuwe eigenaar en ik betaalde 1 maal de huur contant (en 2 maal via overschrijving)
Deze uitleg klopt niet, waar zijn de 3 maand opzeg? Welke maanden heb je aan nieuwe eigenaar betaald.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Elis88
Topic Starter

#5 , 23 feb 2016 09:14

Deze uitleg klopt niet, waar zijn de 3 maand opzeg? Welke maanden heb je aan nieuwe eigenaar betaald.
Net voor verkoop hebben wij de vorige eigenaar aangetekend laten weten dat wij het pand over 3 maanden zouden verlaten.
De nieuwe eigenaar wist dit maar kreeg geen document.
Ik betaalde November, December en januari aan de nieuwe eigenaar.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 feb 2016 10:44

Opzeg is geldig. Verkopende eigenaar moet deze doorgeven aan nieuwe eigenaar. Indien PB getekend zonder opmerkingen moet hij de HWB + intrest voor de volle 100 % terugbetalen.

Terug naar “Huren”