schulden huur ex

sabrinasaes
Topic Starter

schulden huur ex

#1 , 17 feb 2016 21:16

Ik weet niet goed hoe te beginnen. Ik ben sinds januari 2015 verhuisd mijn ex is op het oude adres blijven wonen.
In het huurcontract staat als de een vertrekt valt het huurcontract automatisch op de ander.
Tevens gaat het om een niet geregistreerd contract dus je kan dit zo opzeggen zonder boete.
Nu ben ik wel zo dom geweest dit niet op te zeggen heb dit echter wel opgezegd in afgelopen oktober.
Maar ik heb dit niet gedaan omdat er stond dat het automatisch op de ander valt.
Tevens is de borg ook overgezet op mijn ex zijn naam. Hiervoor moet de huisbaas normaal akkoord gaan?
Nu moet ik dus voor de vrederechter verschijnen door de schuld die mijn ex gemaakt heeft.
Ik heb het syndicus kantoor al gevraagd om schrapping wat ze enkel deden als ik 355 euro betaalde
en dan zou er een nieuw contract opgemaakt worden dat mijn ex zou moeten tekenen.
Wat dus geen zin heeft hij krijgt geen nieuw contract als hij schulden heeft.
Ik heb dit aangegeven en gezegd dat ik dit wil doen mits ik een akkoord kan krijgen van de huisbaas.
hier is verder nooit op ingegaan.
Kunnen ze mij iets maken.
Tevens heb ik een geluidsopname van de huisbaas(die belde mij) dat hij zegt dat ik hier niet voor verantwoordelijk ben.
Zouden ze hiernaar willen luisteren?
Hoop op wat raad ben niet zo goed met juridische termen en alles. Alvast bedankt.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”