Dus ondanks ik bewijs heb dat ze mij discrimineert kan ik het huurcontract niet opzeggen?
Ten eerste: waaruit, exact, bestaat de discriminatie? T.o.v. wie of wat wordt u gediscrimineerd? Wie zegt dat een hetero die zijn haar/vriend of vriendin meebracht voor een overnachting minder onaangenaam zou worden behandeld? De persoon is blijkbaar onbeleefd, homofoob, zeer waarschijnlijk enorm bekrompen, maakt inbreuk op uw rustig genot van het goed etc etc. Dat allemaal wel, maar discrimineert ze?
Ten tweede: wat is de relatie tussen de beweerde discriminatie en de huurovereenkomst? Ze heeft niet geweigerd aan u te verhuren omdat u lesbisch bent. Ze wil u niet buitenzetten, integendeel, ze wil u zelfs niet laten gaan!
Ik zie geen grond voor ontbinding van de overeenkomst op basis van discriminatie en eerlijk gezegd ook niet onmiddellijk op andere gronden. Ze zou zeer makkelijk de zaken kunnen omdraaien door gewoon te verklaren dat u onder uw verplichtingen uitwil zonder schadevergoeding te betalen. Daarom: kom tot een akkoord.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.