Verhuurder zegt eenzijdig contract op, stuurt dan een nieuw contract dat ik niet onderteken en sleept me dan voor de rec

Mussi
Topic Starter

Verhuurder zegt eenzijdig contract op, stuurt dan een nieuw contract dat ik niet onderteken en sleept me dan voor de rec

#1 , 31 jan 2016 00:43

Mijn huurbaazin heeft enkel per aangetekende brief mijn contract opgezegd, ik ontvang deze niet. Ze neemt op gen andere manier hierover contact op tot twee weken voor dat ik er zogenaamd uit moet. Ik sta uiteraard paf en kan zo snel geen ander adres vinden. Zij stuurt een nieuw contract voor 3 maanden dat ze wil dat ik onderteken ik doe dat niet want heb van het CAW het advies gekregen dat zij dit niet eenzijdig kan opzeggen. Ik zet dat ook in een email naar haar waar ik ondanks meerdere reminders geen antwoord op krijg. Ik vrees dus dat ze me elk moment eruit zal gooien, en durf dus geen huur te betalen. Ik stuur haar nog een mail om te vragen om op mijn mails te reageren dan kan ik de huur weer betalen. Ik zeg haar ook dat ik van mijn kant de huurovereenkomst opzeg over 3 maanden. 2 maanden lang hoor ik niks van haar, ik ben ziek dus ben eigenlijk nooit thuis want word Door vriend bij hem verzorgd dus als ze aangetekend de brieven stuur zie ik dat wekenlang niet meer n kan ik ze ook niet ophalen.Eindelijk hoor ik van haar enkel om te vragen wanneer wel de sleutels kunnen overhandigen. Niks gezegd over huur of nieuw contract. Op de dag van de overhandiging van de sleutels zie ik dan ineens een brief van de verdere her. Ik had blijkbaar bij de re htbank moeten verschijnen. Ik moet nu ineens 5000 eur betalen. Ik neem maandag contact op met CAW om te kjken of ik verzet kan aanvragen, maar vraag me af hoe veel kans ik maak tegen haar. Iemand een idee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 31 jan 2016 05:38

1) graag een beetje leesbaarder schrijven, aub. Een tekst zonder alinea's leest héél moeilijk.

2) gaat het over een contract van bepaalde duur (3 jaar) of eentje van lange duur (het vroegere 3-6-9)? Sinds wanneer huur je de huurovereenkomst?

3) ligt er tussen de post een vonnis?

Xenophon

#3 , 31 jan 2016 08:33

Dus om samen te vatten:
- u woont niet op het adres waar u verondersteld wordt te wonen;
- u bent bij verstek veroordeeld bij de vrederechter;
- men heeft u een bevel tot betalen betekend voor 5000 Euro;

*Uw verhuurder is niet verplicht met u te mailen, bellen, sms-en of via uw Facebook pagina met u te communiceren. Zoals u inmiddels geleerd hebt zijn aangetekende brieven een perfect legale methode. Hou daar dan ook rekening mee*

Wat u ten eerste moet doen is -snel- onderzoeken of u nog op tijd bent om verzet of beroep aan te tekenen tegen het vonnis (ervan uitgaande dat u niet bereid bent die 5000 Euro op te hoesten). Ik ga er dan ook van uit dat u argumenten kan aanbrengen (die hopelijk iets steviger zijn dan uw uitleg hierboven) waarom u meent niet te moeten betalen of alleszins zoveel niet.

Voor de rest: zie vragen van JPV hierboven en ook en vooral: om welke reden eist de verhuurder dergelijke som?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

roharro

#4 , 31 jan 2016 18:47

Aangezien veroordeeld bent tot het betalen van 5000 EUR kan ik niet anders concluderen dan dat er een huurachterstand was.
U schrijft dat u geen huur durft te betalen maar bent toch huurder. Deze logica kan ik echt niet volgen. Ik betwijfel evenzeer of dat de logica van het CAW is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”