Niemand wil overnamedocum egw tekenen!

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

Niemand wil overnamedocum egw tekenen!

#1 , 28 dec 2015 14:37

Hallo,

Daar ik met een ongeldig huurcontract zit, (niet toegestane onderverhuring)heb ik alles opgezegd in de huurwoning.
Ik heb de meterstanden opgeschreven, de documenten ingevuld en ondertekend, maar de huisbaas wil niet ondertekenen.
Ook de onderverhuurster niet.
De situatie heb ik op de documenten lichtjes geschetst, zodat Electrabel en Farys weten waarom ik alleen de documenten ingevuld en ondertekend heb, ook het adres en tel vd eigenaar heb ik vermeld.

Gaat dit aanvaard worden, straks moet ik blijven opdraaien voor de energiekosten.

Dank voor de antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 dec 2015 15:47

Geeft het gewoon door via internet, dan hoeft niemand te tekenen.
Als verhuurder blijft dwarsliggen kan je de aansluiting gewoon ook volledig laten afsluiten. aan de verhuurder dan om de kosten van weder aansluiting te betalen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 28 dec 2015 17:06

Dat doen de netbeheerders niet meer afsluiten, stuur hun een AS en meld hun dat de contracten opgezegd worden/zijn van die datum plus de meterstanden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3796

#4 , 29 dec 2015 09:50

Geeft het gewoon door via internet, dan hoeft niemand te tekenen.
Als verhuurder blijft dwarsliggen kan je de aansluiting gewoon ook volledig laten afsluiten. aan de verhuurder dan om de kosten van weder aansluiting te betalen.
En dan doe je dit als huurder, krijg een maand later een slotafrekening waarop de gegevens foutief zijn omdat de eigenaar de gegevens die jij online doorgegeven had nog schriftelijk heeft kunnen wijzigen.
Online doorgeven met een eigenaar die niet meewerkt, is ook geen optie dus.

Enige dat zeker werkt, is iemand van de VREG laten komen (en hiervoor betalen).
Deurwaarder werkt misschien ook, maar deze kost dan meer geld.

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#5 , 30 dec 2015 14:00

Ik heb contact genomen met Electrabel, en ze vertelden me dat de hoofdhuurster verantwoordelijk is en niet ik.
Meterstanden doorgegeven via telefoon.
Indien nodig gaan ze idd de meters afsluiten.

Bedankt voor jullie antwoorden!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 30 dec 2015 15:12

Eandis is verantwoordelijk voor de meters, die sluiten geen meters meer af. Wil je toch laten afsluiten, dan zal je eerst hun prijsofferte moeten tekenen en betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”