Huurder geeft sleutel brievenbus niet terug

dinno
Topic Starter
Berichten: 33

Huurder geeft sleutel brievenbus niet terug

#1 , 05 nov 2015 19:06

Huuropzeg,alles verloopt correct. Huurder vraagt of hij sleutel brievenbus nog 3 weken mag bijhouden ivm lopende briefwisseling. Ik ga akkoord, maar na 3 weken wordt sleutel niet teruggebracht. Reageert niet op mijn mails en neemt tel niet op als ik bel. Ondertussen nieuwe huurder, had nog wel reservesleutels. Beste forumleden, hoe lossen jullie zo'n situatie op? Hoe kan ik naar de toekomst toe best op zo'n vraag reageren? Sleutel wel.of niet langer laten bijhouden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 05 nov 2015 19:58

Weigeren, éénmaal de sleutels van het pand overhandigd en de waarborg teruggegeven is alles afgelopen. En de vertrekende huurder erop wijzen dat Bpost een dienst aanbiedt die 'Domymove' heet en o.a. instaat voor het nazenden van poststukken naar het nieuwe adres.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

artemis
Berichten: 3295

#3 , 05 nov 2015 20:06

Heb je de huurwaarborg al vrijgegeven?j
Sleutel idd nooit langer laten bijhouden. Het is ondertussen immers iemand anders zijn bus.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 05 nov 2015 22:08

Klopt. Huurder is zelf ervoor verantwoordelijk dat bij verhuis zijn correspondenten zijn nieuwe adres kennen. En voor post die toch nog verkeerd toekomt, kan hij vragen aan de nieuwe huurder om deze aan de kant te leggen, zodat hij deze kan komen ophalen. Maar in geen geval de sleutel langer behouden.

Terug naar “Huren”