Een vriend van mijn dochter woont samen met een meisje, en ze wonen bij haar ouders.
Nu loopt de relatie slecht, en haar ouders hebben beslist dat hij uit het huis moet.
Mijn dochter vraagt me nu of die persoon niet tijdelijk bij ons kan komen inwonen, tot hij iets anders gevonden heeft.
Hij zou dan tijdelijk in de kamer van mijn 2de dochter logeren die toch leegstaat omdat ze hier niet meer woont.
Bij de ouders van zijn vriendin betaalt hij nu 200EUR per maand en hij zou dat hier ook willen betalen.
De kamer is op de 1ste verdieping, en er is geen aparte ingang.
Stel dat ik dat ok vindt en hem hier laat logeren:
- Ik veronderstel dat ik dan een huurcontract moet opstellen, wat komt daar dan zoal bij kijken ?
In andere topics lees ik dat er dan een registratie moet gebeuren, wat is dat voor iets ?
- Hoe zit dat fiscaal, moet ik dan meer belastingen gaan betalen omdat er een persoon meer in het huis woont ?
Mijn eigen dochter die nog thuis woont is niet ten laste, ze heeft een eigen inkomen
De persoon die erbij zou komen werkt niet, maar heeft wel een vdab uitkering en volgt een vdab cursus.
- Wat als dat logeren slecht uitvalt, krijg je die dan nog buiten ?
bvb als hij de kamer of het huis vervuilt of beschadigt, of ruzie zoekt of iets dergelijks
- Wat als deze persoon schulden zou hebben, kan men dan mijn spullen of deze van mijn dochter aanslaan ?
Kan ik zulke dingen opnemen in een huurkontrakt om me daartegen te beschermen ?
Gezien het tijdelijk zou zijn, wat zet je dan als termijn in dat huurkontrakt, om te vermijden om in een
3/6/9 situatie te komen ?
Het zou tijdelijk zijn tot hij iets anders gevonden heeft, het is dus niet op voorhand in te schatten hoe tijdelijk
dat wel is, en ik wil vermijden dat dat tijdelijk permanent wordt.