Hallo,
Over een paar maand eindigt mijn tewerkstelling (via interimkantoor) en zou ik graag een half jaar tot misschien wel een jaar de wereld rond reizen.
Ik ben een tijdje terug verhuisd omdat mijn oude huisgenoot wou samenwonen met zijn vriendin en zit sinds augustus wel met een nieuw huurcontract. Samen met drie andere personen huur ik een appartement. Het is een eenjarig huurcontract dat eindigt 30 juli 2016 en automatisch indien geen van de partijen opzegt
Ik zal kijken voor een nieuw persoon om mijn plaats in te nemen. Ik heb hier nog niet over gesproken met mijn huurbaas en zelfs huisgenoten maar ik vermoed dat het geen probleem zal zijn als ik iemand nieuw kan aanbrengen. Ik heb hier nog niet over gesproken omdat ik mij eerst even wil informeren.
Maar wat als ik niemand zou vinden? Wat is de situatie dan? Stel dat ik zeg: ok, ik huur niet meer. Hoe zit het dan met die drie maand huur schadevergoeding voor het opzeggen van de huur. Wij betalen allen tezamen 1320 huur per maand. ik betaal zelf 300 euro per maand omdat mijn kamer kleiner is, dit hebben wij als cohousers onderling afgesproken. Stel dat mijn huisgenoten moeilijk doen over mijn vertrek omdat ze dan elk een pak meer huur zullen moeten betalen per maand na mijn vertrek, wil dit dan zeggen dat ik die 3 volle maand schadevergoeding zelf moet betalen? Ik heb eigenlijk geen flauw benul hoe dit allemaal werkt in de praktijk.
Hoe zit het trouwens met mijn domicilie? Ik zou gedurende een half jaar tot een jaar rondreizen en nergens vast wonen. Domicilie bij het ouderlijk huis zetten, zou heel moeilijk zijn zelfs onmogelijk. En ik laat liever mijn domicilie hier ook niet, ik wil geen enkele verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid meer voor dit appartement als ik dit hier niet meer woon, of heeft uw domicilie hier niets mee te maken? Kan ik eigenlijk mijn domicilie niet zetten op een postbusadres ofzo?
Bedankt!