opzegtermijn huur

Katrien
Topic Starter
Berichten: 4

opzegtermijn huur

#1 , 24 nov 2005 11:28

Hallo,

Ik huur reeds enkele jaren een studio in Leuven. Ik heb telkens per jaar een contract ondertekend. Mijn contract liep af op 30 september. Sindsdien heb ik echter van de eigenaar nog geen nieuw contract ontvangen. Nu zou ik willen verhuizen door de toenemende geluidsoverlast van de buren (een bakkerij). Ik veronderstel dat ik zo maar weg kan uit mijn studio, aangezien ik momenteel geen contract heb. Maar kan de eigenaar dingen eisen, zoals een opzegtermijn, inhouden van mijn waarborg, ... ? Ik heb slechte ervaringen met de huiseigenaars in Leuven en wil dus zeker zijn voor ik hem meld dat ik verhuis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 nov 2005 21:50

Stilzwijgende hernieuwing betekent dat de overeenkomst automatisch wordt hernieuwd aan dezelfde voorwaarden.

Voor een opzeg moet je dus rekening houden met je overeenkomst.

Betreft het een overeenkomst voor een hoofdverblijfplaats?

scorpioen

Katrien
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 25 nov 2005 09:39

Het gaat niet om een hoofdverblijfplaats, maar een studentenverblijfplaats.
In mijn contract staat niets ivm opzeg en dergelijke.

Katrien

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 nov 2005 17:09

Zegt de overeenkomst iets over stilzwijgende vernieuwing?

scorpioen

Bibendum
Berichten: 94

#5 , 05 dec 2005 16:28

Geachte,

Een studentenkot of studio huren is gemene huur. Opzeg niet mogelijk, u moet uw termijn uitzitten behoudens andersluidend beding in het contract.

Ander mogelijkheid is een overeenkomst met uw kotbaas sluiten. Mss is die inschikkelijk.

Groeten

B.

Terug naar “Huren”