ik zit met volgend probleem: onze koelkast koelt niet meer en in deze weersomstandigheden is dit natuurlijk niet ideaal. Met als gevolg warme dranken, bedorven eetwaren en het feit dat we zo veel mogelijk in onze kleine diepvries moeten proppen.
De (inbouw)koelkast is schat ik 20 jaar oud, wij hebben er geen verkeerd manoeuvre mee uitgevoerd, het is mijn inziens te wijten aan slijtage.
Nu heb ik de verhuurder al 3 maal een mail verstuurd zonder antwoord. Ook een meer dan 3 maal gebeld zonder dat ie ook antwoordt. Ik weet heus dat hij mijn mails ontvangt en mijn telefoontjes ziet, hij is gewoon laks, nonchalant en onverschillig. Lichten in trappenhal repareren heeft anderhalf jaar geduurd na constant aandringen & parlofoon herstellen zo'n twee jaar, ook al na constant aandringen. Toen derdenbeslag werd gelegd op zijn huurgelden omdat hij zijn alimentatie niet betaalde & ik hem dit even meldde, hing ie dezelfde dag nog aan m'n telefoon, ... maar soit we wijken af.
De koelkast is dus kapot & ik sta op het punt hem een aangetekende ingebrekestelling te sturen die hij waarschijnlijk, net zoals m'n vorige, zal negeren.
Mijn vraag is als volgt.
1. Zou een kort geding hier aangewezen zijn? Zou dit ontvankelijk & gegrond zijn? Nut?
2. Kan een kort geding ingeleid worden via VOT zoals andere huurgeschillen of moet ik langs de deurwaarder passeren?
3. Indien ik gewoon naar een vrederechter stap, enig idee hoe lang het duurt voor de zaak op de zittingsrol wordt geplaatst? Ik woon in Gent-centrum. Want het wordt nogal dringend.
Ik dank jullie alvast voor het lezen & voor jullie antwoorden

groet,
Mus_