hallo iedereen alvast bedankt voor de moeite en de antwoorden.
3 maanden geleden ben ik een relatie begonnen met een jongen die ik kende vanop internet.
Achteraf bekeken was die al van in het begin heel bezitterig maar dat had ik toen nog niet door.
Ik heb in januari/februari hier een oproep gedaan in verband met het opzeg van zijn appartement.
Omdat hij al jaren gekleineerd en gepest werd in de gemeente waar hij woonde wilde hij er zo snel mogelijk weg.
nadat ik dan het nieuws gaf dat hij waarschijnlijk nog 3 maanden moest bijbetalen zijn bij hem de stoppen doorgeslagen en heeft hij me er fysiek eens goed van langs gegeven.
Hij heeft zich hiervoor achteraf verontschuldigd en het zou nooit meer gebeuren maar ik moest wel zo snel mogelijk een andere woonst zoeken.
Zo gezegd zo gedaan ik vind enkele woningen en zijn keuze gaat uiteindelijk naar een appartement op 3kwartier rijden van de gemeente waar hij nu woont.
Ondertussen was ik niet meer aan het werk wegens mijn gezondheid maar hoopte wel opnieuw aan het werk te kunnen gaan, ik had geen contact meer met vrienden want anders volgde er wat en ook familie hoorde ik amper.
Alles ging goed de verhuurder ging akkoord dat hij het appartement zou nemen maar nu komt de aap uit de mouw
Wanneer de dag van tekenen nadert krijg ik te horen dat ik maar mee moet tekenen want dat ik kan bewijzen dat ik werk heb en dat beter overkomt bij de verhuurster, natuurlijk weer onder druk dat er anders gevolgen zouden zijn.
Op de dag dat we moesten tekenen liet hij me geen andere keuze dan te tekenen dit heb ik dan ook gedaan zonder dat ik daar zelf achterstond.
Nu meer dan een maand later (2 weken geleden) ben ik met een bang hart bij hem vertrokken vanwege meermaals fysiek geweld (dit volgens hem door een onverwerkt verleden en opnames in een instelling waar hj de stempel "autistisch" heeft gekregen) en ik vreesde voor mijn leven daar ik al meermaals bij de keel was gegrepen en bedreigd dat ik hem niet mocht verlaten.
Ik heb uit schrik geen klacht ingediend in ruil dat hij me met rust zou laten en tot hiertoe houdt hij zich daaraan maar nu zit ik natuurlijk met dat contract waar ook mijn naam op staat ik weet niet hoe ik daar nu vanaf raak en of dat ook zomaar kan. Zouden jullie me eventueel op weg kunnen helpen want het enige dat ik vind op internet is dat het enerzijds wel kan met 3 maanden opzeg maar aan de andere kant lees ik dat het niet kan.
mijn ex heeft me via mail echter wel laten weten te willen tekenen om het contract enkel op zijn naam te nemen maar in hoeverre is dat geloofwaardig natuurlijk.
alvast bedankt