huurcontract

boefje1
Topic Starter

huurcontract

#1 , 28 jan 2015 17:16

wij hebben een huurcontract getekend dat ingaat op 1 februari 2015,nu wil het toeval dat mijn partner een woning vind die zij wil aankopen daarvoor heeft ze het nodige gedaan.
Er werd nog geen huur of waarborg betaald voor deze huurwaarborg we hebben het verhuurkantoor op de hoogte gebracht van het gebeuren en deze stelt voor 1 maand huur te betalen
en de kosten van de plaatsbeschrijving als ik nu neen zegt wat staat me dan te wachten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 jan 2015 17:17

Dan gaan ze drie maanden opzeg eisen en drie maanden schadevergoeding.
Dus een half jaar huur.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki

#3 , 28 jan 2015 17:20

1 maand huur (+ kosten PB) is spotgoedkoop om onder dit contract uit te komen.

Reclame

polk

#4 , 28 jan 2015 18:24

Burgerlijk Wetboek Art. 1134: Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend. Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.

Met andere woorden, 'getekend is getekend'. Het is niet omdat u nog niets betaald heeft, dat het contract nog niet geldig is of iets dergelijks. Indien u het voorstel van het immokantoor weigert kunnen zij via de rechtbank eisen waar ze recht op hebben.

Terug naar “Huren”