Ik heb een huurcontract van 1 jaar, waar ik zo snel mogelijk vanaf wil, maar door omstandigheden is de 3 maanden opzeg helemaal aan mij voorbij gegaan en ben ik al 2 weken te laat met een aangetekend schrijven.
Ik heb wél via mail en ondertekend op tijd opgezegd, en daar ook reactie op gekregen. Zou dit in geval van problemen rechtswaarde hebben?
Ik zag ook online door in te loggen met mijn eID dat mijn huurcontract niet geregistreerd staat, ondanks wat de dame van het immokantoor mij meermaals verteld heeft. (net als ze meermaals probeerde te vermelden dat ze telefonisch contact met mij gehad zou hebben, wat absoluut geen enkele keer gebeurd is.)
Als ik nu toch te laat ben met mijn aangetekend schrijven, is het dan mogelijk (en überhaupt wel slim) om nu al melding te maken van de intentie een overgang in een 9 jarig contract op dag 1 op te zeggen om te voorkomen dat het contract rap-rap nog wel geregistreerd wordt?
Het gaat in elk geval om een woning met genoeg gebreken om als het echt moet de nodige procedures in gang te zetten, maar ik zou er het allerliefst gewoon zo snel mogelijk vanaf zijn. Ik heb mijn buik vol van leugenachtige immo-kantoren die mijn naiviteit proberen uit te buiten.
Met vriendelijke groeten