Huur, niet stilzwijgend verlengd.

Elvaril
Topic Starter

Huur, niet stilzwijgend verlengd.

#1 , 03 okt 2014 17:06

Na het verstrijken van de huurperiode van 3 jaar kan deze overeenkomst zich onder geen enkele voorwaarde stilzwijgend vernieuwen.
Moet ik, als huurder, dan iets opzeggen?
Wat zijn de te ondernemen stappen indien ik wens te blijven of indien ik wens te vertrekken?
Het einde van het huurcontract zal steds gemeld worden bij middel van aangetekend schrijven, mits inachtneming van een opzegperiode van 3 maanden, beginnend de eerste van de maand volgend op de opzegbrief.
...
Ingeval de huurders het huurcontract vroegtijdig wensen te verbreken of bij huurverbreking wegens niet-naleving van de verplichtingen van de huurders, zullen deze alle kosten hieruit voortvloeiend te zijnen laste nemen en aan de verhuurders een forfaitaire vergoeding voor wederverhuring betalen ten belope van 3 maand huur, buiten de huur van de opzegperiode van 3 maanden.
De opzegperiode van 3 maanden is toch enkel van kracht wanneer ik vroegtijdig de woning wens te verlaten, niet?

Begrijp ik het tweede deel goed dat ik en de 3 maanden opzeg en 3 maanden extra moet betalen (dat laatste als "schadevergoeding" dan), los van eventuele andere kosten?

Los van dit is er ook nog het volgende puntje:
Alle belastingen die de Staat, de Provincie of de Gemeente heft of zal heffen op het verhuurde goed komen ten laste van de huurders, met uitzondering van deze die wettelijk ten laste van de verhuurders vallen.
De verhuurder zegt dat de Polderbelasting voor ons is, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat alle belastingen i.v.m. eigendom voor de eigenaar (dus, verhuurder) is (en dat personenbelasting en provinciebelasting wel voor mij is).

Thanks again :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 okt 2014 17:53

Als verhuurder u niet opzegt gaat het contract over naar een van 9 jaar. Wens u te blijven moet je niks doen, wens je u opzeg te geven dan moet je 3 maand opzeggen. dus wil je opzeggen zonder schadevergoeding moet je opzeggen op eind van het huurcontract van 3 jaar.
Polderbelasting is voor de verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Logis

#3 , 04 okt 2014 20:39

sloeberken laat in zijn antwoord uitschijnen dat de provinciebelasting ten laste van de huurder is.
Is dit wel zo ???

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 04 okt 2014 20:44

sloeberken laat in zijn antwoord uitschijnen dat de provinciebelasting ten laste van de huurder is.
Is dit wel zo ???
Ja want die belasting heeft niets met de woning zelf te maken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”