huurwaarborg bij ocmw

dubbeldekker
Topic Starter

huurwaarborg bij ocmw

#1 , 02 okt 2014 07:38

beste,

drie jaar geleden huurde ik een pand en werd de huurwaarborg via het ocmw geregeld , volgens het huurcontract moest dit bij korfina gezet worden , nu drie jaar later was het een zoektocht om te weten te komen waar de waarborg nu eigenlijk stond, blijkbaar wist niemand nog van iets zelf de huisbaas niet meer die onder tussen 96 jaar is en in een rusthuis verblijft , zijn zoon die het nu overneemt vond het niet nodig om zijn huurders hier over in te lichten , heb alles zelf moeten uit zoeken,
uit eindelijk heb ik nu gevonden waar het stond , bij dexia en dit via het ocmw van lede , die het ook niet nodig vond om mij daar van in te lichten juist dat ik mijn waarborg moet terug storten aan het ocmw dat ik ook gedaan heb , nu is eer een mail gestuurd naar het ocmw van de huis baas dat de huurwaarborg mag vrijgegeven worden, maar blijkbaar is dat nog niet genoeg het ocmw gaat het nu nog op de raad brengen en dan pas beslissen of ze mij het terug geven ,
is dat nu de gangbare manier dat je achter je eigen geld moet bedelen
wat zijn de regels dat het ocmw moet volgen en wat kan ik nog doen

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
goldfinger

#2 , 02 okt 2014 21:46

Wie heeft de waarborg betaald? U of het OCMW?

Reclame

Terug naar “Huren”