Beste,
ik huur momenteel een huis via een makelaar. Dit is een contract van 3 jaar ( begin datum 21/11/13) en staat geregistreerd.
Van in het begin waren er problemen met het pand: elektrische installatie was afgekeurd, binnen riolering verstopt en totaal geen water opbrengst voor wasmachine aansluiting.
Binnen riolering is na 4 weken gemaakt, dit was een verstopping van enkele maanden door de vorige bewoner(eigenaar).
Waterleiding heb ik maar zelf vervangen na 3 maanden omdat de eigenaar het niet zelf wou doen of iemand voor laten langskomen.
De elektrische installatie was afgekeurd omdat de aarding niet goedgekeurd was en in de bijbehorende garage en buitenstallingen de gebruikte bekabeling niet volgens het arei was.
Nu mijn vraag: de aarding is reeds gemaakt en gekeurd. Maar de elec in garage en bergingen is volledig verwijderd omdat het volgens de verhuurder te duur is om te maken. In de plaatsbeschrijving staat nochtans dat op deze plaatsen elec voorzien is.
Ik heb dit pand ook gehuurd voor de elec in deze gedeeltes omdat ik mijn eigen wagens onderhoud en zelf veel laswerken doe.
Is de eigenaar nu verplicht om dit te maken of mag hij het gewoon verwijderen, want nu betaal ik teveel huur voor hetgeen wat het is.
Alvast bedankt.
Guerra