registratie huurcontract

Leeka
Topic Starter
Berichten: 33

registratie huurcontract

#1 , 16 aug 2007 10:23

Enkele dagen terug plaatste ik hier een vraag ivm wederverhuringsvergoeding. Ik kreeg toen een antwoord waarin het ging over 'registratie'. Nu vind ik het nogal onduidelijk in dit geval. Het desbetreffende huurcontract werd voor onbepaald duur afgesloten op vanaf 15 augustus 2005. De nieuwe wet geldt vanaf 1 januari 2007 en verhuurders konden tot 1 juli 2007 de oude contracten laten registreren. Het huurcontract werd door de huurders opgezegd met drie maande opzeg vanaf 15 mei 2007 tot 14 augustus 2007. Als de verhuurder dit contract niet liet registreren, geldt dan ook (omdat het een ouder contract is) dat de opzeg en wederverhuringsvergoeding in dit geval niet kunnen ge?ist worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
consulent
Berichten: 102

#2 , 16 aug 2007 11:07

Enkele dagen terug plaatste ik hier een vraag ivm wederverhuringsvergoeding. Ik kreeg toen een antwoord waarin het ging over 'registratie'. Nu vind ik het nogal onduidelijk in dit geval. Het desbetreffende huurcontract werd voor onbepaald duur afgesloten op vanaf 15 augustus 2005. De nieuwe wet geldt vanaf 1 januari 2007 en verhuurders konden tot 1 juli 2007 de oude contracten laten registreren. Het huurcontract werd door de huurders opgezegd met drie maande opzeg vanaf 15 mei 2007 tot 14 augustus 2007. Als de verhuurder dit contract niet liet registreren, geldt dan ook (omdat het een ouder contract is) dat de opzeg en wederverhuringsvergoeding in dit geval niet kunnen ge?ist worden?
Als een huurcontract voor een woning-hoofdverblijfplaats afgesloten voor een
periode langer dan drie jaar niet binnen de termijn geregistreerd is,
kan de huurder het contract be?indigen zonder opzegtermijn. De overgangsmaatregel geldde voor contracten afsgesloten voor 1/1/2007. Buiten het feit dat bij niet registratie de huurder kan vertrekken, is een boete verschuldigd. Mvg

Leeka
Topic Starter
Berichten: 33

#3 , 16 aug 2007 11:18

En dit?

"Zolang het huurcontract niet geregistreerd is...zijn zowel de in het eerste lid bedoelde opzeggingstermijn als de in het tweede lid bedoelde vergoeding niet van toepassing...?(Woninghuurwet 20 februari 1991 en art.73 Wet 27 december 2006)
Of slaat dit net niet op die contracten uit de overgangsperiode?

Reclame

Terug naar “Huren”