Verhuring voor adres..?

Mario70
Topic Starter
Berichten: 13

Verhuring voor adres..?

#1 , 28 aug 2014 22:37

Sinds wij in april in onze huidige huurwoning komen wonen zijn, hebben wij al meerdere brieven ontvangen op naam van de vorige huurster.
Ik stuur die terug naar afzender met vermelding dat de persoon niet meer op dit adres woont. Onlangs kreeg ik een treinabonnement toegestuurd, op naam van de vorige huurster.
Iemand had dat abonnement in Brussel gevonden. Op dat abonnement staat dus nog altijd ons adres, hoewel vorige huurster al sinds maart weg is. Voor alle zekerheid informeerde ik bij
de gemeente of er nog iemand anders op ons adres gedomicilieerd staat. Ze zeiden van niet. Deze week ontvang ik echter een brief van de gemeente (!!) op naam van vorige huurster.
Als zij die brief naar dit adres versturen wil dat volgens mij zeggen dat vorige huurster nog in het bevolkingsregister staat ingeschreven op ons adres...
Hoe kan ik 100% zeker weten of er nog iemand op dit adres gedomicilieerd staat? Ik vertrouw de mensen bij de gemeente zelfs niet. De eigenares kent daar mensen en als zij
het huis nog zou "verhuren" voor gebruik van het adres door vorige bewoonster, kan ik me voorstellen dat ze aan het gemeentepersoneel instructies gegeven heeft om daarover te zwijgen.
Hoe kan ik dit te weten komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 28 aug 2014 22:51

Heeft u een e-id lezer?

Steek uw id-kaart in, ga naar volgende site (uw pincode zal gevraagd worden):
https://www.mijndossier.rrn.fgov.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij "transacties" kiest u voor "samenstelling van het gezin", en daar kan u zien wie er allemaal op uw adres staat ingeschreven.

fieke0509
Berichten: 188

#3 , 29 aug 2014 08:56

Hebben wij ook gehad met het huis dat we huurden. Na 5 jaar kregen wij nog steeds post voor de vorige huurder, en zijn familie, en vrienden en kennissen en ... Maar ook een hele reeks aanmaningen en deurwaardersbrieven. We hebben het nooit echt op kunnen lossen.

Bij de gemeente stonden zij niet langer ingeschreven op ons adres. Toch bleven de brieven komen. Als ik ze naar de post deed omdat het adres fout was werd ik gewoon uitgelachen want 'ze kenden ze al'.

Zelfs een aanmaning van Luminus omdat ze hun afrekening niet betaald hadden op hun nieuw adres, met afleveradres hun nieuw adres en factuuradres: het onze. Daarna volgde 10-tallen deurwaardersbrieven over diverse schulden, zelfs bij de belastingen. Ik heb hen allemaal opgebeld en het nieuwe adres gegeven, maar voor iedere telefoon die ik deed kwam er weer een andere brief van een andere schuldeiser binnen. Heel irritant. Maar een echte oplossing hebben we nooit gevonden

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 29 aug 2014 09:29

Ik heb van de wijkagent een document gekregen om voor het raam te hangen met de nodige stempels op dat de vorige huurder hier niet meer woonden.
Deurwaarders moeten altijd nagaan waar betrokkenen hun adres staat. Is de belanghebbende die zelf moet zorgen dat zijn post op het juiste adres toekomt, u hebt daar geen enkele verantwoordelijkheid in. Als ze bedrieglijk u adres opgeven kan je klacht indienen bij de politie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

fieke0509
Berichten: 188

#5 , 29 aug 2014 09:34

Ik heb van de wijkagent een document gekregen om voor het raam te hangen met de nodige stempels op dat de vorige huurder hier niet meer woonden.
Deurwaarders moeten altijd nagaan waar betrokkenen hun adres staat. Is de belanghebbende die zelf moet zorgen dat zijn post op het juiste adres toekomt, u hebt daar geen enkele verantwoordelijkheid in. Als ze bedrieglijk u adres opgeven kan je klacht indienen bij de politie.
Dat van die deurwaarders vind ik wel straf, wij hebben op de gemeente ook laten nakijken maar hun domicilie stond niet op ons adres en toch bleven die brieven komen. En als ik hen dan belde om het nieuwe adres door te geven dan wisten ze van niks.

Mario70
Topic Starter
Berichten: 13

#6 , 29 aug 2014 20:06

@Turaki: Op die site zie ik enkel mezelf en mijn vriendin staan, niemand anders.

Er zal niets anders opzitten dan de brieven steeds met vermelding 'Woont niet meer op dit adres' aan Bpost te overhandigen...

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 30 aug 2014 00:12

In een brievenbus steken kan ook hoor.

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 30 aug 2014 00:37

@Turaki: Op die site zie ik enkel mezelf en mijn vriendin staan, niemand anders.
Dan staat er niemand anders op uw adres ingeschreven.
Er zal niets anders opzitten dan de brieven steeds met vermelding 'Woont niet meer op dit adres' aan Bpost te overhandigen...
Als dit blijft duren, kan u alles ook gewoon verticaal klasseren. Na 2 jaar zijn we gestopt om nog te trachten iets zo terug te sturen, enkel meldingen van aangetekende zendingen stoppen we terug in de postbus.

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 30 aug 2014 01:08

@Turaki: Op die site zie ik enkel mezelf en mijn vriendin staan, niemand anders.
Dan staat er niemand anders op uw adres ingeschreven.
Er zal niets anders opzitten dan de brieven steeds met vermelding 'Woont niet meer op dit adres' aan Bpost te overhandigen...
Als dit blijft duren, kan u alles ook gewoon verticaal klasseren. Na 2 jaar zijn we gestopt om nog te trachten iets zo terug te sturen, enkel meldingen van aangetekende zendingen stoppen we terug in de postbus.
Zelfde ervaring, maar dan nieuwe huurders die hiermee worden geconfronteerd. Buiten as en deurwaardersbrieven is het ook raadzaam steeds oproepings brieven van de politie terug te zenden... Heb het ooit meegemaakt dat leden van een speciale sectie van de toen nog rijkswacht om 10.00 's avonds meneer x, die er al een jaar niet meer woonde kwamen ophalen. Grote consternatie toen bleek dat meneer x ondertussen meneer y was geworden op dat adres. Nog genanter voor de heren was het feit dat meneer in feite een collega, gevangenisbewaker, van hen was...

Terug naar “Huren”