opzeg huurcontract

vierie
Topic Starter

opzeg huurcontract

#1 , 07 jul 2014 12:04

Beste
Ik wens mijn huurcontract stop te zetten. Op 20/06/2014 heb ik een aangetekende brief verstuurd naar mijn huisbaas met de opzeggingstermijn van 3 maand ingaand 01/07/2014.
Deze brief is echter teruggekeerd met de melding dat geadresseerde de post niet meer ontvangt op het adres vermeld op de brief.
Hoe kan ik het huidige adres van de huisbaas te weten komen? Wordt de opzeg nu verlengd? Mag ik de opzeg via mail doen (ik heb wel een e-mailadres).
Alvast bedankt voor de info!
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jul 2014 12:15

In principe hebt u de AS gestuurd aan het adres dat op uw huurcontract staat. Dus dat is de correcte datum die van toepassing is.
Dat uw verhuurder u zijn huidig adres niet heeft medegedeeld is zijn zaak.
U kan naar gemeente gaan (ook de uwe) en met de teruggekomen brief en met uw contract daar het nieuw adres van huisbaas vragen.
In de nieuwe brief maakt u melding van uw brief dd 1/1/1234 en die teruggekomen is.
Dat u van uw huisbaas geen nieuw adres mocht ontvangen en dat u daarvoor niet verantwoordelijk bent.
Dat u voor de goede orde de brief nogmaals verstuurd aan zijn nieuw adres en evenzo via gewone brief zal versturen. Zo kan deze nooit bewijzen niets te hebben ontvangen.
De aangetekende brieven die terugkomen NOOIT opendoen maar zo bewaren.
PS indien bij verhuurder vb twee personen getekend hebben deze beide afzonderlijk per AS in kennis stellen.

Misschien toch eens lezen voor u de brief stuurt
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Is contract geregistreerd?

vierie
Topic Starter

#3 , 07 jul 2014 13:00

Hartelijk dank voor uw antwoord!
Ik heb reeds navraag gedaan vooraleer ik mijn opzegbrief verstuurd heb. Het contract is geregistreerd. Ik moet dus de wettelijke drie maanden uitdoen.
Er is slechts één persoon die getekend heeft en die vermeld staat in het contract.

Reclame

Terug naar “Huren”