Hallo,
Onze huur van een huis loopt af op 30/06 (incl). De eigenaars hebben reeds een andere huurder die rechtstreeks daarop het huis zou huren (dus vanaf 1/7). Deze nieuwe huurder heeft mij rechtstreeks gecontacteerd of hij reeds een aantal meubels eerder kan leveren. (we praten hier over 27/6 als leverdatum). Er is hier ook nog een immokantoor bij betrokken die deze nieuwe huurder heeft aangebracht.
Enerzijds vind ik het raar dat de nieuwe huurder mij contacteert - ik had verwacht dat al mijn communicaties met de eigenaars/immokantoor zouden verlopen.
Nu, In weze heb ik hier geen probleem mee en kan ik het pand eerder verlaten (bv 1 week eerder) maar dan wil ik wel dat de nieuwe huurder volledig verantwoordelijk is voor alles wat er dan in het huurhuis gebeurt. Als er bij de levering bijvoorbeeld brokken gemaakt worden, dan wil ik daar niet voor opdraaien.
Wat is de beste procedure ?
- Volstaat een uitgaande plaatsbeschrijving ?
- Dient er overdracht van mij naar eigenaar en van eigenaar naar nieuwe huurder te gebeuren van sleutels ?
- De eindmeterstanden : dienen die tussen mij en eigenaar of tussen mij en nieuwe huurder opgemaakt te worden ?
- Kan ik aan de eigenaar dan vragen dat +/- 20 van mijn huur kan terugkrijgen aangezien het huis eerder terug bewoond wordt ?
- Of geef ik best de boodschap aan de nieuwe huurder " sorry - het kan pas vanaf 1/7"
- ... andere zaken waar we nog niet aan gedacht hebben.
Het is de eerste keer dat we gehuurd hebben, dus voor ons allemaal wat nieuw.
Alvast bedankt.