Aangezien ik in het buitenland woon heb ik het schrijven nog niet in mijn bezit.
Wat ik kon opmaken uit het telefoongesprek met mijn gevolmachtigde is dat ze de gemeenschappelijke kosten beperken tot het persoonlijke water verbruik. Onderhoud en electriciteits verbruik van de gemeenschappelijke delen leggen ze gewoon naast zich neer.
Ook doen ze alsof hun neus bloed aangaande de index aanpassingen. Deze werden berekend via de formule die beschikbaar is op de site van het ministerie.
http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... alculator/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een eerste indexatie werd per AS betekend op 20 maart 2013, met ingang op 1 april 2013 en met 3 maanden terugwerkende kracht.
Een tweede indexatie werd betekend per AS begin juli 2013 met ingang op 1 juli.
Mag ik er aan toevoegen dat gedurende de 3 jaar dat de huurder in het pand verbleef,
nooit een AS in ontvangst is genomen.
Elk AS werd tevens per gewone post verstuurd, alsook per AS naar het huurderssyndicaat dat de rechten van de huurder verdedigde.
Ik heb de huurwetgeving intussen ingekeken en het blijkt dat een huurder op elk ogenblik een opzeg kan doen. Ik was van het idee dat dit diende te gebeuren 3 maanden voor de 3 jaarlijkse vervaldag. Mijn fout.