Kort geding overlast hond

jan.s
Topic Starter
Berichten: 20

Kort geding overlast hond

#1 , 22 mei 2014 15:52

Ik ben huurder in een klein appartementsgebouw van 3 appartementen.

Duitse dog op gelijkvloers, enorm veel overlast lawaai en geur. Ikzelf en andere buur hebben klacht ingediend, meerdere pv's, ingebrekestelling door mij en medebewoner ondertekend. Enkele dagen terug poging verzoening Vredegerecht door mij, er werd een pv niet-verzoening opgemaakt (probleembuur was aanwezig maar wil de hond niet weghalen). Het is contractueel verboden huisdieren te houden.

Nu wist ik slechts twee dagen voor de zitting verzoening dat de probleembuur zijn opzeg heeft gedaan en eind juli vertrekt. Sinds mijn verzoek verzoening heeft hij de hond in een kennel gestopt telkens hij niet thuis is. De kennel staat echter tegen de achterkant van het gebouw. Nu heb ik er minder last van maar heeft mijn andere buur er des te meer last van. Hij werkt 's nachts en zit er volledig door, dit sleept reeds maanden aan.

Nu spant de verhuurder (middelgrote immo) deze week nog een kort geding aan tegen de probleembuur. Wat is de kans dat dit nog iets uithaalt? Verhuurder heeft maanden stil gezeten en ageert nu pas omdat mijn andere buur dreigt met opzeg. Probleembuur verhuist eind juli dus heeft het kort geding nog veel zin? En hoe zal de rechter reageren op een kort geding voor een hond in een zaak die reeds maanden aansleept?
Laatst gewijzigd door jan.s op 22 mei 2014 16:08, 3 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 22 mei 2014 15:57

kennel groot genoeg voor een hond van dat formaat? Even nakijken via de dierenbescherming of het correct is. als het dier een ganse dag opgesloten zit in een kennel dat te klein en niet in orde is voor het welzijn van de hond, haalt de dierenbescherming het dier daar gewoon weg. Snelste oplossing

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 23 mei 2014 20:14

Kan en moet ook via politie... in een aantal afdelingen van de gerechtelijke arrondissementen is er zelfs een parketmagistraat die daar specifiek voor bevoegd is.

Reclame

JonasThoms
Berichten: 6

#4 , 26 mei 2014 20:00

Sterkte Jan! Ik weet maar al te goed hoe probleemburen je er onderdoor kunnen halen.

Terug naar “Huren”