contract korte duur opzeggen door verhuurder

dirkp106
Topic Starter

contract korte duur opzeggen door verhuurder

#1 , 21 mar 2014 18:06

Ik verhuur een woning met contract van 1 jaar.
Huurder betaald niet goed staat een maand achter en deze maand is het weer van het zelfde vrees ik.
Nu wou ik het contract niet meer verlengen maar nu zie ik dat het contract is ingegaan op 01/06/2013.
Dus moest ik zijn opzeg gegeven hebben voor 1/03. Ik dacht dat het contract begonnen was op 1/7.

Heb ik nu nog een mogelijkheid om het contract toch niet te verlengen?
Op welke manier zou ik dit kunnen doen?

thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 21 mar 2014 18:39

Enkel verbreking door vrederechter is nog een optie. Anders zal u moeten wachten tot het einde van de 1e 3-jarige periode, en mag u een schadevergoeding van 9 maanden betalen.

ikkedirk

#3 , 21 mar 2014 22:35

verbeter mij ,indien ik verkeerd ben.hij kan toch nog het contrakt verlengen met vb 6 maanden....in de huurwet staat toch nergens geschreven dat een verlenging moet plaatshebben 3 maanden voor einde contrakt. of zie ik dit verkeerd.de huurder moet het nog wel willen tekenen.

Reclame

sloeberken

#4 , 21 mar 2014 23:14

De verlenging moet schriftelijk gebeuren min 3 maand voor het verstrijken van het contract, 1 dag telaat en het gaat over naar een 369 contract.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”