Meerdere verhuurders op contract

inne
Topic Starter

Meerdere verhuurders op contract

#1 , 10 jan 2014 09:37

Goeiedag,

Situatie:

3 verhuurders vermeld in het huurcontract, die allen het contract hebben ondertekend.

Het is een contract van 3 jaar, dat ik als huurder vroegtijdig opzeg in het 3e jaar.
Volgens het contract moet ik 1 maand schadevergoeding betalen wegens opzeg in 3e jaar.

Met 1 van de mede-verhuurders kan ik een minnelijke schikking treffen dat ik die 1 maand schadevergoeding niet moet betalen.
De vraag: is de minnelijke schikking, ondertekend door één van de mede-verhuurders, voldoende voor mij?

Of moet ik het akkoord van de andere twee ook op papier hebben?

Mvg

Inne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 10 jan 2014 10:11

Een contract korte duur max 3 jaar is niet opzegbaar zonder speciale clausulen in het contract of met toestemming van de verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Oude Belg

#3 , 10 jan 2014 10:14

Als het in het contract staat is het wel opzegbaar. Aangezien er 4 partijen het contract getekend hebben, moeten ze ook alle vier akkoord zijn; anders blijft de contractuele overeenkomst, eenmaand schadevergoeding, van toepassing.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

j.demoor

#4 , 12 jan 2014 08:36

“Art.3... § 6. In afwijking van § 1 kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar. Die huurovereenkomst is niet onderworpen aan de bepalingen van de §§ 2 tot 5... Zij wordt beëindigd mits een van de partijen ten minste drie maanden voor het verstrijken van de in de overeenkomst bepaalde duur een opzegging betekent...Art.12.Behalve als zij er anders over beschikken, zijn de bepalingen van deze afdeling van dwingend recht.”(20 februari 1991).

‘Art.3§6 Woninghuurwet is krachtens art.12 van deze wet van dwingend recht. Hieruit volgt dat de partijen in een woninghuurovereenkomst van korte duur niet geldig een vervroegde opzeggingsmogelijkheid kunnen bedingen‘[Vred.Westerlo 16 augustus 2010(V.W.G.M./G.A en D.B.N.),R.W.2011-12,290,met verwijzing naar A.Van Oevelen(red.),Woninghuur,Brugge,die Keure,2009,(151),p.155-156,nr.255].

Zie ook : M. Dambre en B. Hubeau, Woninghuur, in A.P.R., Antwerpen, Kluwer, 2002, p. 356-357.

Na het sluiten van de overeenkomst geldt evenwel :“Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend. Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.”(Burgerlijk Wetboek).
Die wederzijdse toestemming dient door ALLE partijen gegeven.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”