plaatsbeschrijf opgemaakt en daarna nog gebreken??
Geplaatst: 02 jan 2014 15:05
Hallo,
hopelijk weet iemand mij een antwoord te geven? Wij hebben een woning gehuurd van 1/2/2012 tot 31/1/2013 Bijna 2 jaar dus.
De overeenkomst was van korte duur met name 2 jaar. Ik weet dat je die normaal niet kan opzeggen maar wij hadden een huis gekocht en ik heb de overeenkomst dus opgezegd met ingang vanaf 1/10/2013 om dan af te lopen op 31/1/2013.
De verhuurders zeiden dat ze een maand schadevergoeding gingen afhouden van de waarborg omdat we er een maand te vroeg uitgingen. Wij waren daar mee akkoord. Nu moesten wij ook de Vaillantketel van verwarming en warm water laten onderhouden bij vertrek. Die verhuurders hebben die ketel zelf geinstalleerd. Ik heb dus verschillende loodgieters gebeld en geen enkele wilde dit komen doen omda zij die ketel niet geplaatst hebben. Ik heb dus contact opgenomen met Vaillant zelf. Die zouden een technieker sturen einde oktober. Ik heb niemand gezien. Ik heb dus gebeld voor een nieuwe afspraak en 15 december zouden ze opnieuw langskomen. Ik had uitdrukkelijk gevraagd om te komen voor 11u want ik moest nog gaan werken. Ik heb dus weer niemand gezien. Later die dag zat er een brief in de bus dat ze aan de deur waren geweest maar dat er niemand opendeed. Ik heb dit laten weten aan de verhuurder en ze zeiden dat we dat dan wel zo zouden regelen. Wij zouden dit aan hun dan betalen als de ketel onderhoud had gekregen.
Vandaag was de plaatsbeschrijving. Ze waren over aan het vitten op alles...
Er was een beetje verf van de muur, in mijn ogen gebruikssporen, wij wilden dit niet verven want de nieuwe huurders gingen toch verven. Er was een lek op zolder, onder het dak, wij hebben dit nooit gezien trouwens. En een dak is toch niet voor rekening van de huurder? En dan was er een kleine scheur in de duur van de vaatwasser, de lak gebarsten van de warmte van de vaatwasser. Die scheur was al heel miniem aanwezig toen we er in kwamen wonen maar is me de tijd verder gescheurd...De verhuurders hadden hun 2 kindjes mee en die waren aan het prutsen aan die lak en ik hoorde het zo verder scheuren. En toen zei de ene dat ze dat ook moesten vermelden in de plaatsbeschrijving terwijl ze het zelf zagen gebeuren...
Ze wilden al geen papieren tekenen voor vrijgave van de borg want het deurtje van het badkamermeubel was ook kapot volgens hun, dat was met een pompsysteem en dat ging niet meer...terwijl ik nooit heb geweten dat er een pomp in zat...maar goed, dit heb ik hun laten noteren want kapot is kapot natuurlijk en dan moet dat betaald worden.
Nu hebben we de sleutels afgegeven en ze zeiden dat ze nog zouden laten weten hoeveel er van de borg zou overschieten... Wij waren akkoord. We hebben papieren waar alle gebreken opstaan.
Nu belden ze ons deze middag dat de Vaillant ketel kapot is! Dat er een lek is en dat de buis verstopt is etc...Wij hebben maandag alles nog gekuist met warm water, we hebben daar nog een douche genomen, dus die was echt niet kapot. Nu gaan ze dit proberen verhalen op ons... Dit kan toch niet zomaar?? Ze zeiden zelfs dat we niet zouden toekomen met de borg die vast staat.
Als ze de sleutels aanvaarden kunnen ze ons toch niets meer maken?
Want we hebben samen plaatsbeschrijf gedaan... Wij willen niet opdraaien voor dingen die wij niet hebben gedaan. Als de schade door ons is dan mogen ze dat van de borg houden, geen enkel probleem mee. Maar zomaar zeggen dat de ketel kapot is en het dak...Ze zeiden ook dat ze normaal gezien 3 maanden schadevergoeding mogen vragen omdat we ons contract hebben opgezegd, klopt dit?
Ik hoop dat iemand een beetje raad kan geven.
bedankt alvast en voor iedereen een Prettig Nieuwjaar!
hopelijk weet iemand mij een antwoord te geven? Wij hebben een woning gehuurd van 1/2/2012 tot 31/1/2013 Bijna 2 jaar dus.
De overeenkomst was van korte duur met name 2 jaar. Ik weet dat je die normaal niet kan opzeggen maar wij hadden een huis gekocht en ik heb de overeenkomst dus opgezegd met ingang vanaf 1/10/2013 om dan af te lopen op 31/1/2013.
De verhuurders zeiden dat ze een maand schadevergoeding gingen afhouden van de waarborg omdat we er een maand te vroeg uitgingen. Wij waren daar mee akkoord. Nu moesten wij ook de Vaillantketel van verwarming en warm water laten onderhouden bij vertrek. Die verhuurders hebben die ketel zelf geinstalleerd. Ik heb dus verschillende loodgieters gebeld en geen enkele wilde dit komen doen omda zij die ketel niet geplaatst hebben. Ik heb dus contact opgenomen met Vaillant zelf. Die zouden een technieker sturen einde oktober. Ik heb niemand gezien. Ik heb dus gebeld voor een nieuwe afspraak en 15 december zouden ze opnieuw langskomen. Ik had uitdrukkelijk gevraagd om te komen voor 11u want ik moest nog gaan werken. Ik heb dus weer niemand gezien. Later die dag zat er een brief in de bus dat ze aan de deur waren geweest maar dat er niemand opendeed. Ik heb dit laten weten aan de verhuurder en ze zeiden dat we dat dan wel zo zouden regelen. Wij zouden dit aan hun dan betalen als de ketel onderhoud had gekregen.
Vandaag was de plaatsbeschrijving. Ze waren over aan het vitten op alles...
Er was een beetje verf van de muur, in mijn ogen gebruikssporen, wij wilden dit niet verven want de nieuwe huurders gingen toch verven. Er was een lek op zolder, onder het dak, wij hebben dit nooit gezien trouwens. En een dak is toch niet voor rekening van de huurder? En dan was er een kleine scheur in de duur van de vaatwasser, de lak gebarsten van de warmte van de vaatwasser. Die scheur was al heel miniem aanwezig toen we er in kwamen wonen maar is me de tijd verder gescheurd...De verhuurders hadden hun 2 kindjes mee en die waren aan het prutsen aan die lak en ik hoorde het zo verder scheuren. En toen zei de ene dat ze dat ook moesten vermelden in de plaatsbeschrijving terwijl ze het zelf zagen gebeuren...
Ze wilden al geen papieren tekenen voor vrijgave van de borg want het deurtje van het badkamermeubel was ook kapot volgens hun, dat was met een pompsysteem en dat ging niet meer...terwijl ik nooit heb geweten dat er een pomp in zat...maar goed, dit heb ik hun laten noteren want kapot is kapot natuurlijk en dan moet dat betaald worden.
Nu hebben we de sleutels afgegeven en ze zeiden dat ze nog zouden laten weten hoeveel er van de borg zou overschieten... Wij waren akkoord. We hebben papieren waar alle gebreken opstaan.
Nu belden ze ons deze middag dat de Vaillant ketel kapot is! Dat er een lek is en dat de buis verstopt is etc...Wij hebben maandag alles nog gekuist met warm water, we hebben daar nog een douche genomen, dus die was echt niet kapot. Nu gaan ze dit proberen verhalen op ons... Dit kan toch niet zomaar?? Ze zeiden zelfs dat we niet zouden toekomen met de borg die vast staat.
Als ze de sleutels aanvaarden kunnen ze ons toch niets meer maken?
Want we hebben samen plaatsbeschrijf gedaan... Wij willen niet opdraaien voor dingen die wij niet hebben gedaan. Als de schade door ons is dan mogen ze dat van de borg houden, geen enkel probleem mee. Maar zomaar zeggen dat de ketel kapot is en het dak...Ze zeiden ook dat ze normaal gezien 3 maanden schadevergoeding mogen vragen omdat we ons contract hebben opgezegd, klopt dit?
Ik hoop dat iemand een beetje raad kan geven.
bedankt alvast en voor iedereen een Prettig Nieuwjaar!