Immo onbereikbaar einde opzegperiode--> Plaatsbeschrijving?

veronica2111
Topic Starter

Immo onbereikbaar einde opzegperiode--> Plaatsbeschrijving?

#1 , 23 dec 2013 16:24

Beste,

Op 31/12/2013 loopt onze opzegperiode ten einde. Het appartement staat al leeg sinds oktober. Immo nog steeds géén nieuwe huurder gevonden tot op heden. Al wekenlang vraag ik een afspraak voor de sleutelafgifte (en dan tegelijkertijd de plaatsbeschrijving en meteropnames voor verwarming en water). Eindelijk kreeg ik een afspraak van hen, nl op 17/12/2013 om 09u00. Ik was in het pand om 09u00, niemand te zien van het Immo kantoor, 45min te laat kwam de zaakvoerder toe, in slecht humeur, héél onvriendelijk en hij zei dat hij voor 10u00 weer weg moest. Toen ik hem 1 vraag stelde ivm het pand nl ivm de slecht georganiseerde bezoeken begon hij tegen mij te schreeuwen dat dat niet tot hun takenpakket behoort (nl klanten begeleiden naar leegstande panden voor verhuur) en dat ik een leugenaar ben en dat hij hier géén zin en tijd voor had en weg was hij na amper 8minuten daar geweest te zijn en niks van de beloofde en afgesproken taken te doen nl géén sleutelafgifte, géén plaatsbeschrijving en géén meteropnames m.a.w. hij heeft daar niks van zijn taken gedaan.
Ik heb diezelfde dag, en de dagen erna naar Immo gebeld, gemaild en geschreven (ook aangtekend schrijven) voor de bevestiging van een nieuwe afspraak voor 31/12/2013 of ten laatst op 31/12/2013. Maar géén enkele reactie van hen, géén enkel antwoord, géén enkele mail terug, ook géén schrijven en ook mijn telefoontjes beantwoorden ze niet terug!
Nu komt 31/12 héél dichtbij. Wat moet/kan ik nu doen opdat zij (immo) hun plicht doen voor 31/12/2013? en zodat ik géén extra kosten aangerekend krijg door hun nalatigheid en door hun niet uitvoeren van de veplichte taken bij einde opzegperiode ? Volgens mij zijn ze uit op het proberen aanrekenen van extra huur door het niet aannemen vd sleutels. En wat met de schade aangebracht (ev door hen opzettelijk) aan het appartment nadat ik de sleutels opgestuurd afgegeven heb?
Hoe kan ik in godsnaam dan bewijzen dat die schade er niet was op 31/12/2013 als er niemand buiten mij daar was om de staat vh pand vast te stellen. Ik heb reeds foto's genomen op 17/12/20132, en zal er ook op 31/12/2013 nemen (en filmen) maar is dat genoeg om mezelf te beschermen tegen hun laf onprofessioneel gedrag? Kan ik de concierge of de syndicus vh gebouw vragen om als derde (getuige) op te treden?
Of moet ik een deurwaarder aannemen ? Iemand een idee hoeveel dit mij gaat kosten? En kan ik die kosten dan verhalen op het immo-kantoor daar het door hun nalatigheid is dat ik die deurwaarder moet inschakelen om de staat vh pand vast te stellen op 31/12/2013
Hopend dat imand mij hier kan helpen ! Ben echt ten einde raad, we zijn 13jaar lang goede en op tijd betalende klant daar geweest en nu doen ze zo lelijk, onprofessioneel en laks. Onbegrijpbaar! En nu met de Feestdagen voor de deur :( :(
Mvg en Prettige Feestdagen voor iedereen !!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 dec 2013 16:36

Wiens naam staat er, als verhuurder, in de huurovereenkomst als verhuurder.
Immo werkt waarschijnlijk in opdracht van een eigenaar.
Probeer die te bereiken, eventueel via AS.
Als zowel verhuurder als Immo niets meer van zich laten horen, stuur sleutels dat aangetekend op naar die persoon of firma wiens naam op de huurovereenkomst staat. Neem de meterstanden van de nutsvoorzieningen op en neem rechtstreeks contact op met deze maatschappijen. Met deze heeft verhuurder geen uitstaans.
Zijn er evenwel tussenmeters (water en verwarming) maak er duidelijke foto's van, eventueel met datumaanduiding (krant van de dag naast houden), en deel deze cijfers mee aan de syndicus of firma die de meters anders opneemt.

Vandebos

#3 , 23 dec 2013 16:44

Hoogstwaarschijnlijk betreft het een oud contract waarbij de herverhuur niet werd gegeven aan de syndicus in kwestie...

Persoonlijk had ik het anders aangepakt met effectief een aangetekend schrijven en gewone brief naar het kantoor in kwestie waarbij er een exact relaas volgt van de feiten, ik hen x dagen geef om me voor het einde van het jaar een nieuwe correct nageleefde afspraak te bezorgen. Dat bij gebrek aan deze afspraak dit schrijven geldt als enige en definitieve ingebrekestelling, de eventuele financiële gevolgen van zijn onethisch gedrag middels het vredegerecht zullen afgehandeld worden en er een tuchtdossier bij het BIV wordt opgestart. Kopie van het schrijven naar de eigenaar met daarbij het verzoek met u contact op te nemen om onnodige kosten voor beide partijen te voorkomen.

Dan heeft u de nodige stappen ondernomen om te verhinderen dat men nadien bij u komt aankloppen...

Reclame

veronica2111
Topic Starter

#4 , 23 dec 2013 17:10

erst en vooral dank U voor de hulp en de info!
Ik heb geen gegevens vd eigenaar, alleen een naam vn een nv staat in het huurcontract (van 13 jaar geleden, is ondertussen ook al ander immo-kantoor), die woont in het buitenland heb ik vernomen en laat al zijn panden verhuren en verkopen door dit immo-kantoor (meerdere appartementen in ons gebouw). Dus kan ik tot mijn grote spijt de eigenaar niet op de hoogte brengen van het onprofessionele gdrag van zijn immo-kantoor en moet ik dus alles via dit immo-kantoor regelen. De syndicus vh gebouw is ook niet tevreden over het gedrag vdit immo-kantoor heeft de concierge mij verteld nl ze reageren ook niet op zijn schrijven of mails als het om verplichte aankopen (geld,kosten dus) gaat voor de panden die zij beheren in naam vd eigenaar.
Ik heb een gewoon én een aangtekend schrijven (alsook verschillende mails) met daarin de eis tot afspraak en de uitleg van wat er die bewuste 17/12 gebeurt is. Ook heb ik erin gezet dat als ik de komende 7 dagen niks van hen verneem ivm vastleggen nieuwe datum voor afsluiting vh dossier ik het dossier in handen van mijn raadsheer zal geven die dan de nodige stappen zal zetten.
De eigenaar kan ik dit schrijven dus spijtig genoeg niet sturen, want de syndicus heeft ook geen gegevens van hen, hij moet ook alles via dat immo-kantoor doen/regelen toot zijn frustratie soms.

Vandebos

#5 , 23 dec 2013 21:44

Heeft u de naam van de nv? U mag me deze via Pb zenden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 dec 2013 21:58

Moet tch na te gaan zijn op registratiekantoor.
Kadasternummer appartement?

Vandebos

#7 , 25 dec 2013 18:18

Brief zoals gezegd aangetekend en per gewone post verzenden. Gelet op kerstperiode kan u het schrijven eveneens per fax aan het immokantoor verzenden de bevestiging van het correct verzenden geldt als bewijs van kennisname.

In het schrijven tevens opnemen dat het verhinderen van het plegen van de correcte afhandeling van het beëindigen van het huurcontract bij deze op de verantwoordelijkheid van het immokantoor en diens vertegenwoordigers valt aangezien het deze zijn die oa. het plaatsbezoek voor de uittredende plaatsbeschrijving, overdracht van de sleutels, noteren diverse meterstanden en afhandeling huurwaarborg hebben verhinderd plaats te vinden zoals was afgesproken.

Terug naar “Huren”