Beste,
Eventjes hier advies vragen.
Op 1 november hebben wij zoals schriftelijk doorgegeven aan de huisbaas het appartement (na 4 jaar huur) verlaten. Het enige wat volgens haar niet in orde was, was een missende binnensleutel + een kras in een binnendeur. Wij hebben alles gedaan wat we konden doen om de sleutel te vervangen, maar vonden de juiste sleutel niet. Ook de slotenmaker weet niet welke het moet zijn.
Wij hebben dit meegedeeld aan de verhuurder en zijn overeengekomen dat zij de kost van 1 sleutel (6 euro) + de herstellingskost van de deur (55€) zou aftrekken van de waarborg en die dan terug storten. Daarna vertrok ze op reis.
Ondertussen hebben wij nog steeds de elektriciteit, gas en water niet kunnen afsluiten omdat zij maar niet wil afspreken. Nu ineens beweert zij dat ze aan het wachten was voor de sleutel...
We zijn ondertussen eind december en ik vrees dat ze ons veel meer zal proberen aftroggelen. Wij hebben natuurlijk wel de sleutel nog liggen, aangezien ze zei dat wij eerst die juiste sleutel moesten vinden en dus binnen moesten kunnen.
Ik heb ondertussen over haar al horrorverhalen de ronde horen gaan, en ik vrees dat zij ons zal laten opdraaien voor die maanden dat wij al weg waren, maar dan onder het mom van 'onverhuurbaar wegens niet in orde'.
Ik wil daar niet direct aan denken, maar maandag zie ik haar eindelijk en ik wil stevig in mijn schoenen staan. Wat kan ze doen en wat niet? En wat zijn mijn rechten in dit geval?
Alvast bedankt!