2 vraagjes

bryan712
Topic Starter

2 vraagjes

#1 , 18 dec 2013 14:44

ik heb 2 vraagjes..één ervan is hier al meermaals gesteld,het gaat erover als er in je huurcontract staat geen huisdieren en je neemt bv toch een hond in huis,ze je daarvoor niet kunnen buiten zetten,maar geld dat ook voor op een apartement?omdat daar nog eens een huisreglement is,kunnen ze het je daar dan wél of niet verbieden?
en ik huur nu,maar ik heb bv geen nacht tarief,is dit niet verplicht dat je huisbaas ervoor zorgt dat je een conteur hebt wel met nacht tarief? (en schiet mij nu niet af op deze vraag,heb dit ook maar van horen zeggen...)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
msnbuddy

#2 , 18 dec 2013 15:35

Zelfs voor een appartement kunnen ze je dat niet verbieden. De rechter kan echter wel oordelen dat de locatie niet geschikt is voor een hond wanneer het bvb een heel klein appartementje of een grote hond betreft. Zo lang het allemaal leefbaar blijft en de buren geen klachten hebben ivm geurhinder of geluidsoverlast lijkt het mij geen probleem te zijn. Nachttarief is uiteraard niet verplicht. Een teller van nachttarief draait rapper, zij maar zeker dat je met een gewone dagteller evenveel verbruikskosten hebt dan met een dag/nacht tarief ;)

Vandebos

#3 , 18 dec 2013 15:41

Nachttarief voorzien is bij wet of ordonnantie niet verplicht. In flatgebouwen is het bovendien regelmatig zelfs niet mogelijk om zonder toestemming van de algemene vergadering tellers te veranderen of deze zelfs maar in de daartoe voorziene ruimten bij te plaatsen..

Huisdieren is contextgebonden, als het gaat om blaffers of miauwers met een schofthoogte van minder dan 25cm van een ras dat niet beschouwd als gevaarlijk (cfr Bull-terriër) kan men zich succesvol baseren op een flink aantal eerdere uitspraken van hogere rechtbanken om het verbod op het houden van huisdieren te bestrijden. Als het echter handelt om andere dieren, exoten, insecten of reptielen is het een geheel ander verhaal.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 dec 2013 15:57

. Een teller van nachttarief draait rapper, zij maar zeker dat je met een gewone dagteller evenveel verbruikskosten hebt dan met een dag/nacht tarief ;)
Van waar komt dat fabeltje?
In een appartement van mij heeft de AV vorig jaar beslist de dubbele (dag/nacht)meter voor de gemeenschappelijke trapzaal te vervangen door een enkelvoudige meter. We betalen nu ongeveer 35 % minder voor deze verlichting.

bryan712
Topic Starter

#5 , 18 dec 2013 16:07

in mijn vorig huis had ik nacht tarief,en nu niet,en betaal ik zo goed als het dubbele in kilowat verbruik,ligt dit dan enkel aan het feit omdat ik nu geen nacht tarief heb?
en het gaat om een hond,klein ras,blaft soms wel eens,vooral als ze iets hoort,maar valt best mee

roharro

#6 , 18 dec 2013 18:39

Het spreekt toch vanzelf dat je voor een gegeven verbruik tijdens de nacht meer zal betalen indien er geen nachtteller en dus geen verlaagd nachttarief is.

Het sneller draaien van de meter tijdens de avond en de nacht is recht evenredig met de hoeveelheid alcohol in de persoon die de meter afleest.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#7 , 18 dec 2013 21:42

Daar is nachttarief voor, zaken die veel stroom verbruiken worden s'nacht opgeladen en word er meer stroom verbruikt maar aan een lager tarief.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

msnbuddy

#8 , 18 dec 2013 22:23

. Een teller van nachttarief draait rapper, zij maar zeker dat je met een gewone dagteller evenveel verbruikskosten hebt dan met een dag/nacht tarief ;)
In een appartement van mij heeft de AV vorig jaar beslist de dubbele (dag/nacht)meter voor de gemeenschappelijke trapzaal te vervangen door een enkelvoudige meter. We betalen nu ongeveer 35 % minder voor deze verlichting.
Van een bijna gepensioneerd zelfstandig elektricien die een gedegen kennis heeft.
Hij weigert halsstarrig om zelfs zijn eigen woning op dag/nacht te zetten en gaf dit als verklaring.

roharro

#9 , 18 dec 2013 22:26

Van een bijna gepensioneerd zelfstandig elektricien die een gedegen kennis heeft.
Hij weigert halsstarrig om zelfs zijn eigen woning op dag/nacht te zetten en gaf dit als verklaring.
Inderdaad tijd om op pensioen te gaan!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 dec 2013 10:20

https://www.electrabel.be/nl/particulie ... achttarief" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.infrax.be/nl/elektriciteit/d ... achttarief" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eandis.be/eandis/klant/k_twe ... rief_H.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://energieadviseur.luminus.be/nl/On ... arief.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”