spullen in beslag genomen op kot van kotbaas met schulden

johanvandyck
Topic Starter

spullen in beslag genomen op kot van kotbaas met schulden

#1 , 16 dec 2013 11:11

Hallo iedereen

Een vriendin van me en haar zoon hebben het volgende meegemaakt: een deurwaarder is een heleboel spullen komen halen op het kot dat haar zoon huurt. Blijkbaar heeft zijn kotbaas schulden. Haar zoon is in het bezit van een geregistreerd huurcontract, via de school. Als student is hij er uiteraard niet gedomicilieerd. Mijn vriendin is te weten gekomen dat de kotbaas op de hoogte was van het feit dat een deurwaarder ging langskomen om spullen op dat kot weg te halen.

Het lijkt me logisch dat zoiets niet kan, maar het is gebeurd en nu moet zij via aankoopfacturen kunnen aantonen dat die spullen van haar en haar zoon zijn. Uiteraard heeft ze die facturen niet. Dit is echt de omgekeerde wereld: zij moeten gaan bewijzen dat spullen die onrechtmatig zijn weggehaald van hen zijn.

De deurwaarder beweert dat hij is langsgekomen om de spullen op te schrijven (de deur zou opengestaan hebben), dat niemand hem toen heeft gezegd dat die ruimte als kot werd verhuurd, dat hij nadien heeft laten weten wanneer hij zou langskomen om de spullen in beslag te nemen en dat hij ze nadien in beslag genomen heeft.

Heeft iemand hier een idee hoe ze hun spullen kunnen terugkrijgen? Alvast bedankt voor het lezen en voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 16 dec 2013 12:33

Zijn die spullen al opgeladen of enkel in beslag genomen. Is enkel de beslag rechter die dit kan ongedaan maken denk ik maar is niet gatis denk zo een 250€ om beroep aan te tekenen tegen die beslag name, dit kan je doen bij elke gerechtsdeurwaarder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 dec 2013 15:56

Revindicatieprocedure dus.
http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/f ... catie.html" onclick="window.open(this.href);return false;.

Niet vergeten de koteigenaar aansprakelijk te stellen ...
dus een lijst van de 'verdwenen goederen' en de waarde.

Reclame

Drone

#4 , 16 dec 2013 16:32

vrees dat alleen kan via facturen van de goederen :(

Terug naar “Huren”