huurwaarborg

veronica2111
Topic Starter

huurwaarborg

#1 , 13 dec 2013 09:00

De opzegperiode van mijn huurcontract loopt af op 31/12/2013 (3 maand opzeg), nu vraagt (eist) het immo-kantoor alle sleutels op deze week, dus voor het einde van de opzegperiode.
Voor mij géén enkel probleem om alle sleutels voor het einde vd opzegperiode af te geven daar wij al 2 maand niet meer in het appartement wonen en het dus al 2 maand leeg staat (in de hoop dat het vroeger verhuurd zou zijn, zoals immo-kantoor beloofde, maar ze doen géén enkele moeite om een huurder te vinden).
Waar ik echter wél problemen mee heb is dat ze mij per schrijven laten weten hebben dat ook al geef ik alle sleutels af voor het einde vd opzegperiode(dus voor eind 12/2013) ik nog verantwoordelijk blijf voor alle toegebrachte schade door derden maw door hen of door bezoekers (die zij naar daar sturen zonder enige begeleiding van hen) na het afgeven van de sleuels en dit tot 31/12/2013. Zij zeggen (schrijven) dat dit contractueel zo is ?! Maar nergens staat er in mijn huurcontract dat dat zo is. Ook willen ze géén "Plaatsbeschrijving" doen bij de afgidte vd sleutels, ze zullen dit doen indien er een nieuwe huurder gevonden is ? Dus maw moet ik wachten op het vrijmaken vd huurwaarborg en een definitieve Plaatsbeschrijving tot ze ooit eens een nieuwe huurder gevonden is voor het appartement, wat nog maanden kan duren (daar ze géén enkele moeite doen).
Is dit wettelijke ? Nl ik was vd mening dat er bij de afgifte van de sleutels het verplicht was om dan ook direkt de plaatsbeschrijving te doen om zio eventuele huurschade vast te stellen, en dat dit moet gebeuren ten laatste op de laatste dag vd opzegperiode of bij afgifte vd sleutels. En alle schade nadien toegebracht aan het pand is niet meer voo de huurder als die schade niet in die plaatsbeschrijving is opgenomen
Heeft iemand hieromtrent de juite info aub ?
Enorm bedankt voor alle hulp en info !
grtjs

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 dec 2013 09:38

Geen sleutels afgeven voor de plaatsbeschrijving opgemaakt is en getekend, stuur een AS naar de verhuurder of het immo wie het huurcontract heeft getekend dat u wenst dat alles afgehanderd moet worden bij de teruggaven van de sleutels inclusief de plaatsbeschrijving. Dat u bij niet naleving klacht zal indienen bij het BIV als het om het immo gaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

veronica2111
Topic Starter

#3 , 13 dec 2013 10:48

Dank U voor uw info (hulp) sloeberken !
Ga ik doen.

Reclame

sloeberken

#4 , 13 dec 2013 11:47

Je kan ook met een PB de moderator Vandebos raadplegen, hij kan u beter in detail uitleggen hoe je alles best doet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”