Adres administratief geschrapt wat nu
Geplaatst: 08 dec 2013 11:27
Een vriend van ons heeft een onbewoonbaar verklaarde woning moeten verlaten door brand, er is een tijdelijk noodwoning toegewezen.
Doch op het ondergetekend contract staat dat het verboden is daar zijn adres te plaatsen.
Er zijn een drietal mail tussen hem en het ocmw met de vraag wat er gaat gebeuren met zijn adres (adres staat nog op onbewoonbaar verklaarde woning) doch het ocmw of de gemeente wegeren er iets aan te doen.
Na 6 maand hebben ze een nieuwe woning gevonden, eerst een drietal weken tesaam met verhuurder opknapwerken gedaan op 18 oktober 2013 verhuzen ze naar hun nieuwe woning. Op 25 oktober 2013 begeven ze hun naar de gemeente van hun nieuwe woonst om hun adres te laten veranderen.
Daar krijgen ze te horen dat ze administratie geschrapt zijn op het adres die hun pas vermeld (onbewoonbaar verklaarde woning)
Ze hebben nooit iets gehoord van de gemeente of het ocmw waar de onbewoonbaar verklaarde woning was, niet tegenstaande iedereen wist dat ze in de noodwoning verbleven hun ter beschikking gesteld door het ocmw.
Wat gebeurd er nu, moeten nieuwe passen hebben en word onze vriend zijn pensioen niet meer uitbetaald.
Na opzoeking van de amtenaar van de nieuwe gemeente is op 28 september 2013 van het ogenblijk dat onze vriend gemeld had dat ze een nieuwe woning hadden en deze koonden betrekken eind oktober 2013 zijn adres geschrap. Als dit geen toval is.
Nu zit onze vriend wel in heel zware problemen, kon op 1 november 2013 zijn huur niet betalen van zijn nieuwe woning kortweg niets van betalingen met grote gevolgen en daarboven op de kosten voor fotograaf en nieuwe passen.
Wat kan onze vriend ondernemen want dit is een enorme fout van het ocmw en de gemeente waar zijn adres nog stond en waar er geweigerd werd hier een deftige oplossing aan te geven.
Met vele dank vanwege onze vriend.
Doch op het ondergetekend contract staat dat het verboden is daar zijn adres te plaatsen.
Er zijn een drietal mail tussen hem en het ocmw met de vraag wat er gaat gebeuren met zijn adres (adres staat nog op onbewoonbaar verklaarde woning) doch het ocmw of de gemeente wegeren er iets aan te doen.
Na 6 maand hebben ze een nieuwe woning gevonden, eerst een drietal weken tesaam met verhuurder opknapwerken gedaan op 18 oktober 2013 verhuzen ze naar hun nieuwe woning. Op 25 oktober 2013 begeven ze hun naar de gemeente van hun nieuwe woonst om hun adres te laten veranderen.
Daar krijgen ze te horen dat ze administratie geschrapt zijn op het adres die hun pas vermeld (onbewoonbaar verklaarde woning)
Ze hebben nooit iets gehoord van de gemeente of het ocmw waar de onbewoonbaar verklaarde woning was, niet tegenstaande iedereen wist dat ze in de noodwoning verbleven hun ter beschikking gesteld door het ocmw.
Wat gebeurd er nu, moeten nieuwe passen hebben en word onze vriend zijn pensioen niet meer uitbetaald.
Na opzoeking van de amtenaar van de nieuwe gemeente is op 28 september 2013 van het ogenblijk dat onze vriend gemeld had dat ze een nieuwe woning hadden en deze koonden betrekken eind oktober 2013 zijn adres geschrap. Als dit geen toval is.
Nu zit onze vriend wel in heel zware problemen, kon op 1 november 2013 zijn huur niet betalen van zijn nieuwe woning kortweg niets van betalingen met grote gevolgen en daarboven op de kosten voor fotograaf en nieuwe passen.
Wat kan onze vriend ondernemen want dit is een enorme fout van het ocmw en de gemeente waar zijn adres nog stond en waar er geweigerd werd hier een deftige oplossing aan te geven.
Met vele dank vanwege onze vriend.