#11 , 30 nov 2013 20:48
ik zit ook in dezelfde situatie, maar dan omgekeerd, ik ben de huurder.
mijn verhuurder (80 jaar, oude fabrieksbaas) is niet in staat om op een deftige manier te communiceren naar mij toe, gelet op zijn leeftijd snap ik best dat hij mij niet mailt, maar zelfs een telefoontje of een (aangetekend) schrijven kon er niet af (kost te veel).
doch wanneer hij zijn zin niet kreeg voor een niet dringende herstelling (lees: alles moet op zijn manier, goesting en tijdstip van zijn werkmensen gebeuren) vind hij het "gepast" om zonder enige voorafgaande communicatie (geen brief, ook geen AS) een verzoeningspoging op te starten, plots heeft hij wel geld voor een advocaat (de welke zelf nog niet eens probeert te communiceren voor naar het vredegerecht te stappen).
het feit dat ik toen juist een nieuwe job had en verlof vragen dan niet zo evident is leek hem niet te deren, hij is immers de "baas" en alles moet gebeuren zoals hij het wil.
aangezien het ( een goede 3 maand later) volgens hem niet rap genoeg ging de (niet dringende) herstelling (ambulancier is nu eenmaal geen nine to five job, werken in het weekend hoort er ook bij) vind hij het gepast om het verzoeningsgesprek zelf op te blazen en vervolgens nog "grappiger" om mij te dagvaarden wegens "contractuele wanprestatie" en eist hij de ontbinding van het huurcontract, dit ter monde van zijn 2e advocaat.
(verhaal in het kort, duurt in realiteit al +/- 2jaar)
enige brief dat ik in die 2 jaar krijg is op stipt de indexering van de huur.
zelf blijft hij in gebreke (met de juiste communicatie middelen door mij verstuurd) en is het dak en muren van de machinekamer van de lift zo zwart van de schimmel dat het een gezondheids en veiligheidsrisico vormt, de bezetting van de muren in de gemeenschappelijke trappenhal (op mijn verdieping toch) is los aan het komen en voor een deel naar beneden gekomen.
doch hij vind het niet nodig om er iets aan te doen, ook al weet hij het meer als 2 jaar.
alles is in handen van de advocaten nu, maar zo blijkt, zonder DEFTIGE communicatie van beide kanten loopt het mank, ik loop het risico dakloos te worden op 16 december aanstaande omdat mijn verhuurder niet (rechtstreeks) wenste te communiceren met mij.