Pagina 1 van 1

Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 15 nov 2013 23:12
door Wouter1980
Beste allemaal.

Ik heb het volgende lopende probleem waar ik graag wat meningen over zou willen verzamelen.

Op 4 september merk ik een waterlek in het toilet, ik meld dit bij mijn bovenbuur omdat het zich via het plafond begon te manifesteren.
Hij belt de dag erna met de huisbaas en zegt dat hij gaat komen kijken, die dag vertrek ik op verlof voor 14 dagen en laat mijn sleutel achter
bij een andere buur en meld aan mijn bovenbuur dat de huisbaas altijd mag en kan komen kijken.

14 dagen later kom ik terug uit verlof en is het probleem niet verholpen en is de schimmel en vocht vorming nog erger geworden.
De totale schade ga ik hier nu niet uit de doeken doen maar het is uiteindelijk overgegaan tot de slaapkamer en de badkamer.
Schimmel en vocht.

In de maand september heb ik dan nog een 2-tal keren telefonisch contact gehad met mijn huisbaas, meerdere malen gesproken
met mijn bovenbuur en die beweerde elke keer dat hij nog niemand gehoord of gezien had.
Hij is zelf 2x bij de huisbaas thuis geweest en heeft ook meerdere malen contact gehad met de huisbaas alsook de (algemene)
hersteller van het gebouw.

Het verhaal gaat verder:
Tijdens mijn verlof had hij iemand van een lekdetectie firma laten komen en deze man had niets gevonden.
De conculsie was dus dat de bad silicone moest vervangen worden van mijn bovenbuur.
Er gaan nog eens 2 weken over (bellen door mij, door mijn bovenbuur, langsgaan, etc etc etc) vooraleer dat dit vervangen is, zonder resultaat.
Nog eens teruggebeld en doorgegeven dat het probleem niet opgelost was, na nog een dikke week wachten, zonder een telefoontje terug, stuur ik een
aangetekende brief dat ik hem ingebreke stel. Maandag, na het sturen van de brief, komt ineens de hersteller terug om te breken bij
mijn bovenbuur. Blijkt er een leiding onder het bad defect te zijn, de huisbaas komt direct langs en kijkt ook nog eens mijn schade na.
Op dat moment vraagt hij mijn gsmnr (die hij al lang heeft, want staat op het huurcontract) en zegt dat hij de verzekering gaat laten bellen om
een afspraak te maken

4 weken later, nadat ik niemand van de verzekering gehoord heb, stuur ik weer een aangetekende brief met de melding dat ik zelf
voorstel om de herstellingen te doen, met inhouding van 3 maanden huur, en met de vraag om eventueel een tegenvoorstel van zijn
kant te doen. Ik stel de termijn op het einde van deze maand en zeg hem ook dat als ik geen schriftelijke bevestiging heb,
ik naar de vrederechter zou stappen.

Wonder bij wonder de dag erna, vandaag, telefoontje van de huisbaas dat ik onbeschoft en onmenselijk ben.
Dat hij tegen dat soort gedrag niet tegen kan en bij hem niet werkt. Zijn advocaat zou dat allemaal wel regelen indien ik naar het
vredegerecht zou stappen. Hij had bewijzen genoeg om te kunnen uitleggen waarom dit al bijna 3 maanden duurt.

Om het verhaal verder kort te houden, hij gaat mij maandag bellen om ofwel woensdag of vrijdag langs te komen. Initieel zei hij
dat er iemand van de verzekering ging langskomen omdat ik het allemaal zo officieel aanpak maar het kon ook zijn dat hij en zijn
vrouw komen kijken (vrouw is eigenlijk de eigenares maar de communicatie loopt altijd via haar man...)

Mijn gevoel is dat als de verzekering komt alles wel opgelost gaat worden, indien zij komen denk ik weer lange tijd te mogen wachten.
Hij gaat ook de index aanpassen vanaf volgende maand en dit voor heel het gebouw (dit zijn 6 appartementen) dit is door mijn schuld omdat
ik niet als volwassen mens even bij hem kan langskomen of kan bellen. Dit zou gebeuren met een 3 maanden terugwerkende kracht...

Wat moet een mens hiermee en heb ik fout gehandeld? Ik heb nooit iets gevraagd of problemen gehad, alles van problemen heb ik zelf altijd
opgelost (vlotter toilet, nieuwe douchekop, nieuwe bescherming douchemuur, meerdere kraandichtingen, diverse schakelaars en stopcontacten...)
Een goede huisman geweest maw en dan moet ik dit aanvaarden.

Gaag wat input.

Wouter

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 15 nov 2013 23:53
door roharro
Aangezien verzekeringen moeten tussenbeide komen is deze duurtijd niet abnormaal. Schade in het appartement dat ik verhuur veroorzaakt door een fout van de huurder in het appartement daarboven werd opgemerkt in augustus. Alles werd door mij als eigenaar onmiddellijk aan de verzekering aangegeven. De schade experten van mijn verzekering en van de verzekering van de huurder van het bovenliggend appartement komen kijken op ....12 december aanstaande. Intussen mag de schade niet hersteld worden.
Schiet dus niet te snel op uw verhuurder.

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 16 nov 2013 08:47
door Wouter1980
Aangezien verzekeringen moeten tussenbeide komen is deze duurtijd niet abnormaal. Schade in het appartement dat ik verhuur veroorzaakt door een fout van de huurder in het appartement daarboven werd opgemerkt in augustus. Alles werd door mij als eigenaar onmiddellijk aan de verzekering aangegeven. De schade experten van mijn verzekering en van de verzekering van de huurder van het bovenliggend appartement komen kijken op ....12 december aanstaande. Intussen mag de schade niet hersteld worden.
Schiet dus niet te snel op uw verhuurder.
Bedankt Rohario voor uw antwoord, verzekeringen zijn nog niet ingeschakeld... Mijn huisbaas vertelde mij ook dat hij 9/10 een boete zou moeten betalen aan de verzekering omdat hij dit pas nu zou gaan doorgeven. Ik geloof dus niet dat ik volgende week iemand van de verzekering ga zien.
Als het bij jou meer dan 3 maanden duurt om iemand te kunnen laten komen, zal dit bij niet op 3 of 5 dagen lukken zoals de huisbaas zegt.

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 16 nov 2013 11:17
door mava105
Om het verhaal verder kort te houden, hij gaat mij maandag bellen om ofwel woensdag of vrijdag langs te komen.
Waarom moet hij NOGMAALS komen kijken? Hierdoor zal het probleem niet opgelost worden. Hij had beter na uw EERSTE telefoontje zijn verzekering op de hoogte gebracht, wat dan ook de oorzaak moge geweest zijn. Nu heeft hij eerst de oorzaak gelegd bij de slechte syliconenvoeg aan het bad van uw bovenbuur, hetgeen blijkbaar niet he geval was. Hierdoor heeft hij veel tijd verloren en werd de schade erger.
Daarom: ben, je geen deskundige terzake, laat het dan over aan mensen die dat wel zijn.

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 16 nov 2013 14:44
door Wouter1980
Om het verhaal verder kort te houden, hij gaat mij maandag bellen om ofwel woensdag of vrijdag langs te komen.
Waarom moet hij NOGMAALS komen kijken? Hierdoor zal het probleem niet opgelost worden. Hij had beter na uw EERSTE telefoontje zijn verzekering op de hoogte gebracht, wat dan ook de oorzaak moge geweest zijn. Nu heeft hij eerst de oorzaak gelegd bij de slechte syliconenvoeg aan het bad van uw bovenbuur, hetgeen blijkbaar niet he geval was. Hierdoor heeft hij veel tijd verloren en werd de schade erger.
Daarom: ben, je geen deskundige terzake, laat het dan over aan mensen die dat wel zijn.
Hey mava, dit heb ik hem ook gezegd, midden oktober heeft hij gezien wat voor schade het aanslepen heeft veroorzaakt dus snap ik het volgende bezoek ook niet zo goed.
Blijft de vraag wat als hij weer zelf komt kijken en weer niets van zich laat horen. Op een bepaald moment ben je het beu om aan zijn deur te gaan staan bellen of elke paar dagen je gsm vast te nemen.
Een advocaat vriend van mij zegt dat ik niet slim ben geweest het initiƫle probleem te melden via een aangetekende brief, dit is eigenlijk meer dan een maand later gebeurd nadat het bellen niets opbracht. In principe kan ik nu verantwoordelijk gesteld worden omdat ik dit officieel te laat heb doorgegeven...

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 16 nov 2013 14:59
door artemis
Tijdens mijn verlof had hij iemand van een lekdetectie firma laten komen en deze man had niets gevonden.
De conculsie was dus dat de bad silicone moest vervangen worden van mijn bovenbuur.
En is silicone niet voor de huurder?
Men neemt toch aan dat zo een lekdetectiefirma deskundig is en die hadden geen andere oorzaak gevonden?

Dat hij de huur wil indexeren is zijn volste recht.

En ja, water- en/of vochtschadegevallen kunnen inderdaad soms lang aanslepen bij de verzekering.

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 16 nov 2013 16:21
door mava105
En ja, water- en/of vochtschadegevallen kunnen inderdaad soms lang aanslepen bij de verzekering.
Verzekeringen weten ook dat water verdampt en opdroogt.
Een kletsnat tapijt ziet er catastrofaal uit de dag na een leidingbreuk, maar 1 maand verder is soms helemaal niets meer van te zien, en dan pas komt de deskundige zijn rekening maken.

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 16 nov 2013 16:24
door Vandebos
En ja, water- en/of vochtschadegevallen kunnen inderdaad soms lang aanslepen bij de verzekering.
Verzekeringen weten ook dat water verdampt en opdroogt.
Een kletsnat tapijt ziet er catastrofaal uit de dag na een leidingbreuk, maar 1 maand verder is soms helemaal niets meer van te zien, en dan pas komt de deskundige zijn rekening maken.
Een maand? In december verleden jaar had ik in een flat die we verhuren een warm water leidingbreuk onder het bad...., de verzekering moet nog steeds zijn expert sturen... Heb daar al drie keer een halve wachten versch**** omdat ze hun afspraak niet nakomen.

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 16 nov 2013 20:10
door Franciscus
Ik heb jaren geleden de tijd die ik moest besteden om te gaan zien of er water in de kelder stond mogen aanrekenen.
Uiteraard ook de tijd die ik nodig had om elke maal de kelder leeg te pompen.
Misschien ook eens vragen of u de kosten mag doorrekenen.
8_)

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 16 nov 2013 21:39
door Roland7
En aan welk tarief wordt de tijd dan vergoed?
Zit met een geval waar mijn huurder het water heeft moeten opkuisen ...

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 17 nov 2013 13:27
door Wouter1980
Blijkbaar zijn alle verhuurders die hier reageren toch net iets sneller om officiƫle wegen te volgen (verzekering van dag 1 inschakelen)
dan mijn huisbaas. Begin stilaan te denken of hij wel een verzekering heeft want de laatste 7 jaar (tijd dat ik hier woon)
zijn er wel al wat dingen geweest bij buren en is altijd zo via via geregeld met een klusjesman in het zwart...

Dit soort verhuurders maakt dus dat huisbazen de stempel krijgen, elke maand incasseren en de rest de pot op.

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 17 nov 2013 15:36
door sloeberken
U kordaat opstellen tegen dergelijke verhuurders en jij de wet volgen is er een probleem AS sturen

Re: Herstellings werken - conflict

Geplaatst: 19 nov 2013 18:53
door Wouter1980
Bevestiging dat de huisbaas morgen of vrijdag zou komen, heb ik gisteren (zoals beloofd door hem) noch vandaag gekregen.
Heb vandaag mijn verzekeringsagent gebeld om volgende week een dossier op te starten moest er deze week nog steeds geen definitieve hersteldatum uit de bus komen.
Deze wist mij te zeggen dat de extra kosten verhaalt zullen moeten worden bij de huisbaas omdat de oorzaak al verholpen is en experts dit dus niet meer kunnen nagaan.

Negatieve aan heel deze soap is dat het dan nog enkele maanden langer zal duren :(