budgetmeter huurder

patriot
Topic Starter

budgetmeter huurder

#1 , 12 nov 2013 21:04

Ik vernam dat de huurder van een privéwoning een schuld heeft bij de gasmaatschappij en omwille daarvan een budget meter geïnstalleerd kreeg.
Mijn vraag : stel dat de huurder het pand verlaat, zou dat problemen opleveren bij het afsluiten/heropenen van de meter, in de veronderstelling dat die achterstallen nog niet betaald zouden zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 nov 2013 21:08

De achterstallen verhuizen mee met de huurder.

patriot
Topic Starter

#3 , 12 nov 2013 21:20

Thx voor het snelle antwoord. Een hele geruststelling.
Ik had namelijk ooit vernomen dat de maatschappij de meter niet wou (her)openen zolang de schuld niet vereffend was.
De verhuurder had dan uiteindelijk geen keuze dan zelf die achterstallen te betalen.

Reclame

sloeberken

#4 , 12 nov 2013 21:31

Je moet gewoon bij Eandis gaan in u buurt daar krijg je een kaart mee om die budget meter te deblokeren, heb dit hier verlede maand ook moeten doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

artemis

#5 , 12 nov 2013 21:38

De achterstallen verhuizen mee met de huurder.
Daarom eigenlijk zelfs een voordeel want als de huurder vertrekt is dat dan altijd met een propere lei wat energie betreft op het te verlaten adres naar de verhuurder toe, wat zonder budgetmeter niet altijd kan gezegd worden.
Eens er een budgetmeter is staan de achterstallen vast tussen verbruiker en leverancier, zonder budgetmeter kan dat al eens anders verlopen.

patriot
Topic Starter

#6 , 12 nov 2013 21:45

Bedankt voor de reacties.

Terug naar “Huren”