huurwaarborg garage

LawrenceD
Topic Starter

huurwaarborg garage

#1 , 23 okt 2013 08:36

Situatie: ik heb zo'n 5-tal jaar een garage gehuurd en sinds augustus heb ik deze opgezegd. Ik ben in die 5 jaar in het bezit geweest van een contract waarop een duidelijke vermelding staat dat er een huurwaarborg is betaald. Deze huurwaarborg werd cash overhandigd aan de eigenaar. Nu wil de eigenaar deze waarborg niet teruggeven en blijkt het contract nooit geregistreerd te zijn geweest. Ik weet dat de registratie door verhuurder of huurder moet gebeuren maar bij het ondertekenen van het contract zei de verhuurder dat hij dit in orde zou brengen (verhuurt meerdere garages in de straat)
Ik ben momenteel nog in het bezit van de sleutel.
Kan ik deze huurwaarborg terugvorderen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 okt 2013 09:24

U MOET deze sleutel onmiddellijk terugbezorgen, hebt daar geen recht meer op.

Langs de andere kant moet de eigenaar ook de huurwaarborg terugstorten, tenzij er schade vastgesteld is.

artemis

#3 , 23 okt 2013 10:31

Huur garage is gemeen huurrecht en die contracten moeten niet geregistreerd worden.

Zolang u de sleutel bijhoudt zou de verhuurder u wel eens verdere huur kunnen laten betalen want kan hij de garage intussen niet opnieuw verhuren, dat recht heeft hij.

Waarom wil de verhuurder de borg niet teruggeven?

Reclame

LawrenceD
Topic Starter

#4 , 30 okt 2013 09:50

De verhuurder is in het bezit van de sleutel.
Bij het leeghalen van de garage werd geen schade vastgesteld en zei hij dat de waarborg zou worden overgeschreven. Hierbij heb ik mijn rekeningnummer meegegeven.
Nu is het ongeveer al 2 maanden geleden dat hij dit ging doen maar ik heb nog altijd niets ontvangen.
Ik heb hem al meerdere keren proberen te bereiken maar hij reageert niet meer en neemt niet meer op.

sloeberken

#5 , 30 okt 2013 11:11

Hem enkel via een AS in gebreke stellen als de waarborg binnen de 10 dagen na kennisname van dit schrijven niet op u rekening staat u naar de vrederechter stapt met alle kosten eraan verbonden, dat u tevens de wettelijke intresten eist op de betaalde waarborg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”