kakkerlakken in huurwoning

angell
Topic Starter

kakkerlakken in huurwoning

#1 , 14 okt 2013 17:00

wij wonen sinds juli
Laatst gewijzigd door angell op 24 apr 2014 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 okt 2013 20:00

Die kakkerlakken kunnen ook van een ander appartement in het gebouw zijn overgekomen. Niets bewijst dat de oorzaak bij u of uw voorganger ligt. Die beesten kunnen gemakkelijk meer dan 2 maanden overleven in een leegstaand appartement.
Het klopt dat inderdaad het hele gebouw moet behandeld worden. Zo kan je ook uw wasmachine en andere toestellen laten behandelen voor de verhuis. Laat dit echter door professionelen doen.
Welk type huurovereenkomst had je met de verhuurder? Of was het een mondelinge huur? Was er een ingaande plaatsbeschrijving? (alhoewel de kakkerlakken, en hun aantal, hierin wel niet vermeld zullen staan :lol: )

angell
Topic Starter

#3 , 14 okt 2013 20:34

Dus houdt het in dat hij rechtelijk gezien niks van mij hoeft te krijgen?
het was een huurovereenkomst van korte duur twee maanden, standaard contract, die eind augustus afgelopen is en daarna een mondelinge overeenkomst.
die man mag de woning niet eens verhuren hebben ze mij bij de gemeente verteld.
kennelijk heeft hij om de paar maanden bewoners erin omdat iedereen na drie maanden verhuisd omdat ze hun adres er niet in mogen zetten ze worden altijd bij de gemeente geweigerd.
en zo ja kan ik ervoor zorgen dat hij mijn spullen behandeld voordat ik hier vertrek of zit er niks anders op dan ze weg te doen of zelf geld ophoesten om dit te doen?
En nee de kakkerlakken staan inderdaad niet in de ingaande plaatsbeschrijving :D als ik het goed begrijp(Franse contract)
staat alleen dingen als beschadiging aan de woning en dat je de ketel moet laten na kijken en dingen zelf moet aankopen zoals kranen etc als het kapot gaat.
Dus kan ik nu gewoon mijn spullen nemen tenminste die die mee kunnen en vertrekken of kan ik alsnog een briefje in mijn bus verwachten in mijn nieuwe woonst dat ik aangeklaagd kan worden?

Reclame

Franciscus

#4 , 14 okt 2013 20:58

Frans contract..... waar is de woning dan gelegen?

angell
Topic Starter

#5 , 14 okt 2013 21:23

Frans contract..... waar is de woning dan gelegen?
Brussel:)

artemis

#6 , 14 okt 2013 22:22

Ik heb een vermoeden dat het hier om gemeen huurrecht gaat. Hoe geef je anders een contract van 2 maanden.
Laatst gewijzigd door artemis op 14 okt 2013 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

angell
Topic Starter

#7 , 14 okt 2013 22:25

Ik denk dat het hier om een contract gemeen huurrecht gaat.
Dat is mogelijk maar wat voor consequenties heeft dat voor mij positieve of negatieve?

Vandebos

#8 , 14 okt 2013 23:20

Wat staat als titel op het huurcontract? hoofdbewoning?

angell
Topic Starter

#9 , 15 okt 2013 00:47

Bail residentiel is de titel
met een logo ernaast OP 1875

Vandebos

#10 , 15 okt 2013 10:52

Er dient eerst uitgemaakt te onder welke wetgeving het huurcontract in kwestie valt, dit kan gaan om gemeen huurrecht of hoofdbewoning. De regels zijn anders voor ieder geval.

Meer concreet dienen we in feite te weten of er in het huurcontract ergens is opgenomen dat de huurder van de woning zijn hoofdresidentie zal maken. Meestal zit dit ergens in de eerste 5 artikels vervat.

angell
Topic Starter

#11 , 16 okt 2013 00:58

nee, er staat als het goed is dat ik onderverhuurder ben. zoals al benoemd mag hij de woning niet verhuren van de gemeente.
vanwege een probleem met een verbouwing die hij zonder vergunning heeft doorgevoerd in een beschermde huis.
Maar kan ik nu voor die kakkerlakken aansprakelijk gemaakt worden of niet?

Vandebos

#12 , 16 okt 2013 11:09

Aangezien hij niet mag verhuren is het moeilijk u verantwoordelijk te stellen. Ik vermoed dat het met persoon x ruim voldoende zal zijn te stellen dat u het gehele dossier, inclusief het bewijs van illegale verhuur door de rechter zal laten uitspreken..

Franciscus

#13 , 16 okt 2013 23:50

OP 1875 op internet een immokantoor lijkt me.

Terug naar “Huren”