Contract beeindigen zonder vergoeding?

janerio
Topic Starter

Contract beeindigen zonder vergoeding?

#1 , 11 okt 2013 12:11

Ik heb een contract afgesloten voor 3 jaar. Maar het is nu geen 3 jaar voorbij en het woning waar ik woon is ernstig. Heel dat huis krijgt warm water door middel van een persoonlijke boiler die is aan uw eigen prise is aangesloten en nu begint het... Bij mijn buren hun prises zijn kapot en ze steken hun boiler in mijn prise ten eerste ik heb nooit warm water en ik moet betaal voor de opwarming van hun boiler want die prise is aan mijn meter is aangesloten ik betaal voor iemand anders zijn warm water. Mijn studio bevindt zicht onder de dak die nu volop aan het lekken, de voordeur sluit amper en iedereen kan zomaar binnen lopen en ik heb er al twee keer op een jaar diefstal van mijn spullen meegemaakt. Beneden woont een dronkaard die regelmatig op mijn deur komt kloppen en verteld over zijn duizenden angsten soms ook in het midden van de nacht. Ik heb naar de baas een aangetekende brief verstuurd met alles waar ik ontevreden ben opgeschreven, hij antwoordde niet tevreden dan mag u vertrekken tegen december moet u hier weg zijn en ik krijg mijn waarborg niet terug en ik moet nog 1000 euro schadevergoeding uitbetalen. Ik zou graag willen weten kan dat nu? Ik wordt verplicht om te wonen zonder water, normale dak, onveillig en electriciteit betalen voor iemand anders zijn gebruik en dan nog schadevergoeding betalen aan de verhuurder... het is eerder dat hij mij schadevergoeding moet uitbetalen dat ik al 3 maanden bij mijn ouders of op fitness was.

Alvast bedankt voor iedereen die een nuttige aantwoord kan geven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 okt 2013 14:52

Naar de dienst stedenbouw stappen en een onderzoek op onbewoonbaarheid aanvragen. Maak vooral melding van kortgesloten stopcontacten en waterlekken.

j.demoor

#3 , 13 okt 2013 08:29

“Art.3...§ 6.In afwijking van § 1 kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar. Die huurovereenkomst is niet onderworpen aan de bepalingen van de §§ 2 tot 5...Zij wordt beëindigd mits een van de partijen ten minste drie maanden voor het verstrijken van de in de overeenkomst bepaalde duur een opzegging betekent...Art.12.Behalve als zij er anders over beschikken, zijn de bepalingen van deze afdeling van DWINGEND recht.”(20 februari 1991 Woninghuurwet).
‘niet onderworpen aan de bepalingen van de §§ 2 tot 5’ houdt in dat de opzeggingswijzen daarin voorzien niet van toepassing zijn.

NA het sluiten van de overeenkomst kan u toepassing maken van : “Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend. Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.”(Burgerlijk Wetboek).

“Art.15..§ 1. Onverminderd de toepassing van artikel 135 van de Nieuwe Gemeentewet, kan de burgemeester, op eigen initiatief of op verzoek, een woning die niet beantwoordt aan de in artikel 5 bedoelde normen bij besluit ongeschikt of onbewoonbaar verklaren, op voorwaarde dat de gewestelijk ambtenaar de ongeschikt- of onbewoonbaarverklaring heeft geadviseerd en na de eigenaar en de bewoner te hebben gehoord. De burgemeester neemt in dat geval alle maatregelen die hij noodzakelijk acht ter uitvoering van het besluit...Het verzoek om een woning ongeschikt of onbewoonbaar te verklaren, kan worden ingediend door...of elkeen die blijk geeft van een belang...”(15 JULI 1997. - Decreet houdende de Vlaamse Wooncode).

U kan dus voornoemd verzoek schriftelijk richten aan de burgemeester.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Huren”