Vrederechter ontruiming huis

famzegers
Topic Starter

Vrederechter ontruiming huis

#1 , 03 okt 2013 20:35

Hallo.

Ik zit met een enorm probleem sinds 14 februari heeft de verhuurders het huur contract opgezegd. Daar hadden wij geen probleem mee wand wij wilde ook graag toen gaan verhuizen omdat het met de verhuurders totaal niet klikt. Mijn probleem is we zijn een groot gezin met in totaal 9 personen. We wisten dat het niet makkelijk was om een redelijk grote woning te vinden zoals we hadden.
We moesten 30 juni het pand verlaten hebben. Maar we hebben al die tijd gezocht en afspraken gemaakt voor een bezichtigen van een andere huur huis de ene word je afgewezen omdat je met teveel bent de andere omdat er andere kandidaten waren. We hebben dus nog steeds niks gevonden. Maar we hebben altijd de huur elke maand betaald
Vandaag kreeg ik een aangetekende brief van het vrede gerecht dat we op zitting moeten komen. Maar ik ben me een hoedje geschrokken wat me verhuurder allemaal van ons wilt vangen

dit is wat me verhuurder wilt onder andere

*De partijen (wij) solidair, minstens de ene bij gebreke aan de andere te veroordelen tot betaling aan verzoekers van een bedrag van aan bezetting,s vergoedingen van :695,00 euro x 3maanden (voor juli, augustus en september 2013) =2085,00 euro meer de gerechtelijke kosten.

*De partijen (wij) solidair, minstens de ene bij gebreke aan de andere te veroordelen tot betaling aan verzoekers van een bedrag van aan wederinhuring vergoedingen van :695,00 euro x 3maanden (voor juli, augustus en september 2013) =2085,00 euro meer de gerechtelijke kosten.

* De partijen (wij) te veroordelen tot betaling aan verzoekers van een bedrag per dag ten titel van bezetting,s vergoedingen vanaf 1 oktober 2013 tot de dag van het werkelijke verlaten van de woning : 695,00 : 31 dagen = 22,40 euro per dag, meer de interesten daarom.

*vrijgave van de huurwaarborg ten voordele van verzoekers ten bedrag van 2.085,00 euro, meer de intussen verworven interesten, gestort op een geblokkeerde bankrekening bij nv (bedrijf)

Wij kunnen die nooit gaan betalen en als het word toe gezegd kan ik gelijk de schuld sanering in.

Hoelang kan de rechter eventueel ons nog geven?. en hoever moet ik hier boven gaan betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 okt 2013 22:49

Huur betaald via overschrijving of cash? anders is de betaalde huur voor die periode de gestelde bezettingsvergoeding. U zal dan de bewijzen van betaling dienen voor te leggen. Best dus deze reeds bij de hand te hebben voor de zitting.

Wederinhuringsvergoeding en bezettingsvergoeding??? men kan eisen maar krijgen is wat anders...

bezettingsvergoeding erna is logisch.

waarom eist de tegenpartij een inhouding van de huurwaarborg?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2013 23:09

Wat doet de gemeente / OCMW?
Waarom is er een einde gekomen aan de huur?
Wie heeft de opzegging gedaan en waarom?

Reclame

famzegers
Topic Starter

#4 , 04 okt 2013 09:31

Huur betaald via overschrijving of cash? anders is de betaalde huur voor die periode de gestelde bezettingsvergoeding. U zal dan de bewijzen van betaling dienen voor te leggen. Best dus deze reeds bij de hand te hebben voor de zitting.

Wederinhuringsvergoeding en bezettingsvergoeding??? men kan eisen maar krijgen is wat anders...

bezettingsvergoeding erna is logisch.

waarom eist de tegenpartij een inhouding van de huurwaarborg?
De huur is elke maand netjes per overschrijving voldaan. De afschriften heb ik netjes in een map zitten dus dat zit wel goed.
Over de huurwaarborg ja dat weet ik ook niet precies maar ik denk vanwege die drie maanden Wederinhuringsvergoeding en bezettingsvergoeding die ze willen.
Wat doet de gemeente / OCMW?
Waarom is er een einde gekomen aan de huur?
Wie heeft de opzegging gedaan en waarom?
De reden voor de opzeging van het huur contract is het klinkt niet voor hun. De opzeging is door de verhuurders gedaan per aangetekende post.
De gemeente kan niks doen zeggen ze en het OCMW vind het allemaal erg maar ze kunnen niks voor ons doen zeggen ze.

Wij willen hier zo snel mogelijk weg wand in de brief van hun advocaat staat dat ze dreigen met manu militari uit het pand van de verzoekers te zetten
Tevens weet ik niet hoelang de rechter ons nog gaat geven.

sloeberken

#5 , 04 okt 2013 10:40

Het ocmw is bij wet verplicht u een woning te geven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#6 , 04 okt 2013 10:40

Manu militari mogen ze proberen.. als ze op een uitzetting proberen zonder zonder vonnis volstaat het de politie te bellen en hen een klacht wegens huisvredebreuk aan hun been te smeren.

Wat is de reden van opzeg in het aangetekende schrijven? Welk type van contract hebt u? Is er reeds eerder een uitspraak gedaan door het vredegerecht?
Is het mogelijk me een scan van de opzegbrief en het verzoekschrift te bezorgen? (zie pb voor mailadres)

Wat reeds concreet kan worden meegegeven:

Indien u maandelijks per overschrijving hetzelfde bedrag heeft betaald na de opzegdatum als ervoor is de bezettingsvergoeding betaald.
Wederverhuringsvergoeding als de verhuurders het contract zelf verbroken hebben is onmogelijk... een dergelijke vergoeding is er enkel voor wanneer de huurder een negenjarig contract voortijdig verbreekt.

Voor het inhouden van de waarborg dienen er concrete feiten te staan. Werd er uberhaupt een intredende plaatsbeschrijving verricht.

Franciscus

#7 , 04 okt 2013 21:34

Opzeggen van de huur wegens het 'klikt' niet.
Mogelijk kan collega 'Vandebos daar het desbetreffende artikel bijzetten maar ik ken er geen.
Als dat zo is EN er is geen legale reden om contract op te zeggen dan hebben ze een probleem.

Hier eens alles op het forum zetten.
Is er een contrac?
Is dat (bij uw weten) geregistreerd?
Wat was het type contract?
Korte duur
Een drie zes negen?
Is er een ingaande plaatsbeschrijving?
Is die geregistreerd?
Hoe is de opzeg gebeurd?
Hebt u daarmee ingestemd ..schriftelijk?

Misschien al eens lezen
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandebos

#8 , 04 okt 2013 22:22

Opzeg was een tijdig verzonden schrijven met bericht van niet verlenging van een contract van bepaalde duur.

Franciscus

#9 , 04 okt 2013 22:31

Dan kan de vrederechter inderdaad een vonnis vellen voor uitdrijving.
Een reden te meer om naar de sociale dienst te gaan.
oa. mogelijk wegens reden geen andere geschikte woning te vinden.
Gezien steeds betaald ook NA het einde huur, als ik het goed heb begrepen, kan vrederechter een andere termijn aangeven.

Terug naar “Huren”