Na een heleboel ellende met vorige huurwoning, die door de gemeente ongeschikt werd verklaard en nu sinds kort ook onbewoonbaar (conflict huisbaas met nieuwe huurder heeft nieuwe hoogten bereikt) woon ik sinds een jaar in een leuk appartement.
Mijn huidige huisbaas is echter enorm laks. Na vele malen (per e-mail, telefoon én sms) te hebben aangedrongen om samen te zitten om het huurcontract te tekenen en het nodige doen om de huurwaarborg te ondertekenen, is dit tot op heden nog steeds niet gebeurd.
De huurwaarborg werd gestort ruim 2 maand voor ik het appartement betrok, dit om enige zekerheid te hebben m.b.t. de flat.
Hij belooft veel, maar hij komt nooit of te nimmer opdagen.
Ik heb m.a.w. na een jaar nog steeds geen huurcontract.
Overschrijvingen gebeuren wel steeds met mededeling 'huur + maand + jaar + adres'.
Ook zijn er gebreken, allemaal opgenomen in de 'plaatsbeschrijving' (heeft hijzelf opgesteld en heb ik nooit enig afschrift van ontvangen), waar tot op heden nog niks aan verholpen is.
Het betreft een kleine, zeer recente appartementsblok, die iet of wat belabberd is afgewerkt. Ramen zijn niet opgespoten met silliconen; ik heb alles opnieuw geverfd, maar sinds een tijd zie ik allemaal blaasjes op de verf komen (onderkant muur).
Langs de zijgevel zijn er een paar kleine 'ramen' met glasblokken met 2 verluchtingsgaten in (1 x slaapkamer; 1 x badkamer; 1 x woonkamer). Het enige normale raam bevindt zich in de living en dat staat al de hele zomer open; maar lijkt mij niet voldoende om een heel appartement te verluchten. Achterdeur openzetten tijdens mijn afwezigheid lijkt mij niet zo verstandig

De garagepoort is normaal gezien automatisch, doch deze zou nooit gefunctioneerd hebben, toch niet van in het begin. Probleem is dat je enorm veel kracht moet zetten om ze tot ongeveer in de helft open te krijgen; hoger lukt niet want ik krijg ze niet alleen terug naar beneden. Zonde van de ongebruikte ruimte, want ik kan mijn auto niet binnen zetten.
Er is ook nog het probleem met de boiler. Het gebouw is een 7-8 jaar oud, de boiler lijkt mij vrij recent te zijn. Is nu de tweede maal op korte tijd dat deze uitvalt.
Eigenaar stelt dat de vorige bewoners nooit enig onderhoud hebben uitgevoerd... Ik moet dit nu op mij nemen, maar ga hier toch niet erg mee akkoord. Ik kan toch niet opdraaien voor de lakse houding van mijn voorgangers? Ik wil best het wettelijke voorziene onderhoud uitvoeren, da's niet het probleem.
Ik wil geen verzuurde relatie met mijn verhuurder, maar van alle beloofde herstellingen is er niks in huis gekomen. Ondanks verschillende vriendelijke mails van mijn kant.
Graag even jullie objectieve mening. Dank bij voorbaat.
F