huurwaarborg terugeisen

kristof1979
Topic Starter

huurwaarborg terugeisen

#1 , 02 okt 2013 22:44

Ik heb vroeger op het zelfde adres gedomicilieerd gestaan als mijn ex. na een tijd kon ze de huur niet meer betalen en de huurbaas heeft moeten herschilderen omdat we zelf hadden herschilderd. de ex heeft dan een papier getekend dat de waarborg gebruikt mocht worden voor herstellingen en achterstal aan huur.
kan ik nu die waarborg terugeisen, vermits ik deze heb betaald + kan ik aansprakelijk gesteld worden voor de kosten die er nog zijn (want de ex is door rechter veroordeeld om achterstal en kosten te betalen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 okt 2013 23:10

Heb je een bewijs dat jij degene bent die de waarborg in zijn geheel heeft betaald? Grootte waarborg? Grootte kosten waartoe ex veroordeeld is?

kristof1979
Topic Starter

#3 , 02 okt 2013 23:26

da is van mijn rekening gestort naar de geblokkeerde rekening.
kosten van 4000 euro, daarvoor ga ze wel in schuldbemiddelling gaan, voor herschilderen appartement, kuisen, nieuwe deur, nieuwe kastdeuren in de keuken, onderhoud van de tuin (daar is wel geen factuur van, alleen overschrijving naar schoonzoon).

Reclame

Vandebos

#4 , 02 okt 2013 23:36

Oppassen dat je bij het opeisen van de waarborg niet deels solidair zal worden verklaard met de kosten aan het pand voor de periode dat je er gewoond hebt.

Bv:

Pand is 5 jaar in totaal bewoond, u bent bij de aanvang van het derde jaar vertrokken. Bij proces om waarborg terug te krijgen verklaart de vrederechter u deels aansprakelijk voor de waardederving nl. 3/5 van de helft of € 1200.

Vandaar dat u het ene tegen het andere dient af te wegen.

kristof1979
Topic Starter

#5 , 02 okt 2013 23:54

dat kwam ook in me op:
ook al heb ik contract niet getekend, ik was er wel gedomicilieerd. dus ik weet niet of ik wettelijk mee aansprakelijk ben

Terug naar “Huren”