Waterschade ligbad/douche, wie is verantwoordelijk?

Vforvendetta
Topic Starter

Waterschade ligbad/douche, wie is verantwoordelijk?

#1 , 30 sep 2013 20:27

Ik woon sinds augustus 2011 in het huidig huurappartement en dit is dus het laatste jaar (3-6-9). Het contract werd doorgestuurd voor registratie naar het lokale kantoor maar ik heb daar nooit iets van gehoord
dus waarschijnlijk wel.

Er is geen inkomende plaatsbeschrijving.

Vorig jaar oktober merkte ik op dat er op muur van een kamer die een muur deelt met de badkamer, bobbeltjes op de verf kwamen en dit werd steeds meer. Toen we hier kwamen heeft de huisbaas zelf een douchestang en gordijn geinstalleerd boven/in een ligbad zodat we kunnen douchen. Blijkbaar was de muur zeer slecht gemetest (scheuren in het mortel) en slecht gekit (nauwelijks nog zichtbaar). Waarschijnlijk is dit 15j geleden gebeurd.

Ik heb dit aangegeven en een foto van de schade gestuurd en mij werd gevraagd mijn verzekeringsgegevens door te sturen en iemand van zijn verzekering langssturen wel met de melding dat dit waaschijnlijk niet gedekt wordt. Ook werd gevraagd een loodgieter te bellen waar hij mee samenwerkt (een officiele). Die kwam langs en zei dat het de slechte betegeling en compleet versleten kit is. De loodgieter heeft de huisbaas gecontroleerd en achteraf werd dan besloten om enkel kit ronder het bad te doen. Het lijkt nu niet meer voor te vallen (vroeger kwam letterlijk water door de muur) maar de verf is heel erg beschadigd omdat de barsten tussen de tegels er nog zijn en dat lijkt met geen normale verfklus die je zelf kan doen.

Verder heb ik na de reparatie nooit meer iemand van de verzekering gezien. Ik vraag me af wie hiervoor verantwoordelijk is? Er is namelijk nog waterschade (weliswaar komt dat van buiten en dus niet mijn verantwoordelijkheid), schimmel op koude buitenmuren in de winter. De huisbaas lijkt redelijk maar ik vertrouw geen enkele (huis)baas als het om geld gaat... Het appartement is verre van perfecte staat maar deze schade is groter dan de andere gebreken die ik zelf kan fixen.

thanks!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 sep 2013 20:34

Het vervangen van een rotte syliconenvoeg aan bad of douche is een huurdersverplichting.

Vforvendetta
Topic Starter

#3 , 30 sep 2013 21:19

het is helaas niet alleen de siliconenvoeging maar ook de slechte betegeling dus het is discutabel. Overigens zag ik een vergelijkbaar voorbeeld hiervan op dit forum. Net zoals bij hem staat er in mijn contract niet dat ik hier niet mag douchen.

Reclame

Terug naar “Huren”