Beste, na 4 jaar wil mijn dochter uit een gehuurde etage vertrekken. Er zijn verschillende redenen.
De gaskachel verwarmt slecht en zou volgens de installateur niet aan de veiligheidsnorm voldoen daar het type kachel niet gecombineerd mag worden met dubbel glas.
De railing van het balkon is al 1 jaar kapot, (niet bestaand, afgebrokkeld, en rot) en dat is mij te onveilig, de verhuurder repareert niet
Het toilet staat in de keuken, open en bloot, de ervaring leert dat dit niet acceptabel is. Er hangt een plastic gordijntje tussen het toilet en het fornuis, koelkast, lavabo, afstand een halve meter.
Wij hebben 3 maanden geleden via mail opgezegd, maar nu doet de verhuurder moeilijk over de staat van reiniging. Alles is oud en slechte kwaliteit, en nauwelijks nog op te blinken. Keukenkasten gammel, schuiven vallen zo uit de kast. Alles is van doe het zelf spul en heeft zijn tijd gehad.
Er werd geen PB gemaakt, toch doet de verhuurder moeilijk. Ze ligt in het ziekenhuis en kan de borg niet vrijgeven.
het huurcontract werd nooit geregistreerd.
volgens mij is de etage niet veilig, maar wij wilden er niet moeilijk voer doen.
Wat zijn mijn rechten en plichten?