enkel glas in veranda.

roosmuisje
Topic Starter

enkel glas in veranda.

#1 , 27 sep 2013 14:40

Sedert mei 2013 huren we een leuk huis. Ook onze huisbaas valt zeer goed mee. Onlangs was de thermostatische douchekraan stuk. Mijn man heeft de de dag zelf de nieuwe geïnstalleerd. Maar nu heb ik een vraagje ivm de enkel beglazing in de veranda. De veranda heeft 3 grote ramen met zicht op de tuin en is verbonden aan de keuken. Dus in de veranda staat onze eettafel en is er een speelhoekje voor de kleintjes. Ook staat er een radiator. We kunnen de veranda wel verwarmen, maar zijn bang dat we ons gaan arm stoken tijdens de winter.
Kunnen we vragen aan de huisbaas deze ramen te laten vervangen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 27 sep 2013 14:58

U mag dit altijd vragen, maar als u denkt dat u hem hiertoe kan verplichten, moet ik u teleurstellen, dubbelglas is niet bij wet verplicht.

roosmuisje
Topic Starter

#3 , 27 sep 2013 16:42

Ok. We gaan het zeker vragen. Het is uiteindelijk ook beter voor hem indien hij dubbel glas zou laten zetten. Zo is de ruimte noet koud en vochtig in de wintermaanden.

Reclame

Sirkii

#4 , 27 sep 2013 20:05

Sluit wel niet uit dat als hij ingaat op die vraag dat hij jullie zal vragen om in te gaan op een verhoging van het huurgeld. Vervangen van enkel glas door dubbel glas is veelal moeilijk omdat de constructie te oud is zodat je mogelijks spreekt over de kost van een nieuwe veranda.

Als je een schappelijke huurprijs betaalt zou k niet aandringen en desnoods in de wintermaanden de veranda minder/niet te gebruiken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 sep 2013 21:13

Je kan zelf met minimale kost uw verwarmingsrekening laten zakken.
- alle kieren al dichtmaken met pur - glaswol en siliconen.
- gebruik van isolatieplaten onderaan
- gebruik van voorzet ramen - U of L profiel met glas in langs buiten en of binnen - wij hebben dat jaren geleden gedaan en dat was een slok op de borrel verschil.
- noppenfolie langs de binnenzijde van uw gordijnen. Gordijnen sluiten wanneer het kan dus zeker 's avonds en 's nachts.
- voor het dak idem dito

roosmuisje
Topic Starter

#6 , 27 sep 2013 22:44

Ja, zelf zorgen we erook wel voor dat we goed isoleren. Zo gaat mijn man het plafond (dat nu scheef staat) eruit halen en een nieuw vals plafond plaatsen. En hij voorziet ook isolatie. Uiteindelijk is dit niet zo'n grote kost. Ook had ik al aan dikke gordijnen gedavjt. Maar het zijn nogal grote ramen dus denk ik eraan om de gordijnen zelf te maken. Ik kan dit in de veranda doen en daar zal ik het wel warm van krijgen...
Maar het is misschien een optie om aan de eigenaar te vragen of hij iets bijdraagt. Als we ooit verhuizen kunnen we bij wijze van spreken het vals plafond niet uitbreken... de gordijnen dan weer wel...
Als ik eigenaar zou zijn en mijn huurder wil een bijdrage voor zo'n werk dan zou ik dit doen. Tenslotte is het ook beter voor het huis opzich als het goed geïsoleerd is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 sep 2013 22:49

Dit ook eens lezen :
http://www.hetportaal.be/isolatiepremies.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”