Opzegging Huurcontract

wawa
Topic Starter

Opzegging Huurcontract

#1 , 13 sep 2013 19:12

hoi , wij wonen nu reeds sinds 2008 in onze huidige woning met een huurcontract van 1 jaar dat telkens 'bij gebreke aan opzegging ,is er , weder in verhuring voor een periode van 1 jaar ". ingaand telkens de 1e van de 6e maand . nu hebben wij een betere woning gevonden en zouden er kunnen intrekken 1 november as. daar hij ons in het begin mondeling heeft gemeld dat we altijd vrij zijn om te gaan . in het contract sta echter een opzegtermijn van 3 maand . vandaag zijn we bij hem geweest en wil hij vasthouden aan 3 mnd opzeg . echter bij nazicht via minfin kan ik geen registratie van het contract vinden op mijn naam . kan ik verhuizen of kan hij me verplichten een opzeg van 3 maand uit te doen ? met gevolg dat ik die andere woning misloop ? mankementen aan de woonst kan ik niet echt zeggen enkel dat het een asbest houdend dak is.
alvast bedankt
mvg walter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 13 sep 2013 19:27

Contract is ondertussen reeds een 9-jarig contract, en aangezien de huurwetgeving van dwingend recht is, kan u bij een niet-geregistreerd contract zelf uw opzegtermijn kiezen. Wel opletten, nu hij weet dat u wil vertrekken bestaat het risico dat hij nog snel het contract registreert.

En als bijkomende opmerking, het is beter om voor elke vraag een nieuwe thread te starten, en niet verder te gaan in die van een ander. Veel duidelijker zo.

wawa
Topic Starter

#3 , 13 sep 2013 19:36

alvast bedankt turaki , sorry is de eerste keer dat ik de site gebruik , mag ik nog even vragen of je weet waar ik zekerheid kan vinden of he contract is geregistreerd is of niet ? of kunnen wij morgen onze aangetekende nog sturen ? de huiseigenaar weed het sinds vanmiddag .

alvast bedankt
mvg walter

Reclame

Turaki

#4 , 13 sep 2013 23:08

Tuurlijk dat u dat morgen kan sturen. Nakijken doet u het best in het lokale registratiebureau. Adressen vindt u als u de link volgt onderaan de posts van Vandebos.

Vandebos

#5 , 13 sep 2013 23:34

In de sectie nuttige documenten vindt u een beschrijving terug van de diverse methodes om registratie te controleren.

wawa
Topic Starter

#6 , 14 sep 2013 17:59

aangetekende verstuurd en maandag bel ik naar de dienst registratie . de huisbaas is net geweest en wil dat ik nog een extra maand huur betaal . in ons contract sta dat wij de woning met een volle tank mazout gekregen hebben en ook zo dienen af te leveren . echter de prijs van de mazout is ondertussen verdubbeld . onze borg is 3 mnd huur . zou ik het volgende kunnen doen ?: huishuur van volgende maand niet betalen en de mazout tank niet vullen en vertellen dat hij de borg mag houden ? borg is 1500 , tank mazout is 1200 l . ik weet dat hij voor de borg zowizo moeilijk ga doen ook al is er geen plaatsbeschrijving gebeurt . hopelijk begrijp je mijn gedachten . mvg walter

bambipower

#7 , 14 sep 2013 18:08

nee, uw borg mag je niet gebruiken voor achterstallige huur. Uw borg dient enkel om schade in de woning te vereffenen. De mazoutketel moet gevuld worden, dat de prijs van mazout verdubbeld is, doet er niet toe... mocht hij de helft minder kosten, zou u ook geen 2de tank vullen.

Vandebos

#8 , 14 sep 2013 18:14

De calorische waarde van stookolie is ondertussen niet veranderd. Het is deze waarde die telt. Bij een geding zal je van geen enkele rechtbank gelijk halen.

wawa
Topic Starter

#9 , 15 sep 2013 19:14

ok , thanks alvast voor al jullie hulp , mag ik er nog 1 stellen ? , mijn huisbaas is eigenaar van een mazoutleveringsbedrijf en heeft dus in het contract vermeld dat ik verplicht ben om bij hem mazout af te nemen . aan de gangbare prijs . is dit eigenlijk wel wettelijk en mag ik eventueel mijn mazout ergens anders halen als deze elders goedkoper blijkt te zijn ? mvg walter .

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 sep 2013 19:56

Wat je contractueel bent overeengekomen moet je ook nakomen. Neen, je mag dus niet ergens anders gaan aankopen.

Terug naar “Huren”