Plaatsbeschrijving

VESE
Topic Starter
Berichten: 32

Plaatsbeschrijving

#1 , 09 sep 2013 14:41

Een vriend des huises is kotbaas. Hij heeft zonet zijn studentenkoten/studio's voor de derde maal volledig gerenoveerd.
Ik heb hem aangeraden om te starten met plaatsbeschrijvingen om te vermijden dat zijn studenten zijn koten opnieuw afbreken van boven tot beneden.
Hij is zelf administratief niet sterk genoeg om dit in orde te brengen.
In plaats van opnieuw geld uit te geven aan een wild vreemde, heb ik hem voorgesteld dat ik hem ga helpen.
Ik ben zelf industrieel ingenieur bouwkunde en heb 3 jaar ervaring met plaatsbeschrijvingen van huizen en appartementen door dat ik voor de sociaal huisvesting heb gewerkt. Ondertussen werk ik als bediende in een aannemingsbedrijf, en is er dus ook geen belangenvermenging. Ik zou toekomst gezien dan eventueel willen starten in zelfstandig bijberoep om dan hier verder in te gaan en dan kan ingeschakeld worden als neutraal "expert" tussen huurder en verhuurder.
Maar wanneer ben je expert ? Of hoe gaat dit in zijn werk ?
Kan ik zomaar starten ? Ik heb nu mijn eerste klant.
Voor studentenkoten/studio's de plaatsbeschrijving ook laten registreren ? Of gelden hier andere wetgevingen voor ?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 09 sep 2013 16:04

Verhuur van studentenkoten valt onder gemene huur en is dan ook onderhavig aan art. 1730 BW en de registratieplicht erin opgenomen bepalingen.