Vochtplekken ontdekt voor aanvang huurcontract

JBostie
Topic Starter

Vochtplekken ontdekt voor aanvang huurcontract

#1 , 14 aug 2013 18:04

Goeiedag,

ik heb een appartement gehuurd waarvan mijn contract op 15/08/2013 (morgen) van start gaat.
Toen ik maandag de sleutels ging ophalen en het appartement voor het eerst ongemeubeld zag, heb ik in de slaapkamer, badkamer, berging en buitenberging enorme vochtplekken ontdekt die niet zichtbaar waren tijdens mijn eerste bezoek. (meubels die ervoor stonden en het zicht belemmerden).

De eigenaar liet weten dat de muren van de slaapkamer zullen worden aangepakt en over de berging liet hij weten dat het buitenmuren zijn en dat hij dit moet onderzoeken wat de buurman eventueel heeft uitgespookt.

De vorige huurders lieten mij weten dat de eigenaar niet zo rap is in het uitvoeren van werken en ik ben bezorgd dat ik ga moeten wonen in een appartement met vochtplekken. En daarnaast staat mijn verhuis stil gezien ik mijn meubels niet kan uitpakken en installeren indien er nog moet gekapt worden in de muren...

Los daarvan moet ik nog een plaatsbeschrijving maken en goedkeuren.

Mijn vraag is wat ik kan opeisen bij de eigenaar :

Ik ben van plan de foto's van de schimmelplekken door te sturen met de vraag welke werken hij gaat laten uitvoeren en wanneer dit geklaard zal zijn.
Ik was ook van plan om, in afwachting dat de werken worden uitgevoerd, een soort van huurprijsverlaging op te eisen, want eerlijk gezegd, als ik dit alles had gezien, had ik 2 keer nagedacht om dit appartement te kiezen.

Maar kan dit ?
Of is er een vast procedure die ik moet respecteren ?

Dank bij voorbaat voor uw hulp.
Met vriendelijke groet,
Julie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
HSLimburg
Contacteer: Website

#2 , 28 aug 2013 13:32

Het beste is een aangetekend schrijven sturen met de melding van de gebreken.
Aangezien de plaatsbeschrijving nog moet gebeuren, kunnen deze best ook duidelijk er in vermeld staan
en wat er aan gedaan zal worden + termijn.

U kunt zeker proberen om een huurprijsverlaging te eisen voor zolang het probleem niet is opgelost. Gaat de verhuurder hier niet mee akkoord,
zit je natuurlijk meteen met verdere stappen: oproep in verzoening of procedure ten gronde.
Wat ook mogelijk is, maar niet altijd aan te raden: is uw intentie van een huurprijsvermindering door te voeren schriftelijk te melden
en eveneens duidelijk laten weten dat je dit op een aparte rekeningnummer zal storten.
Tiziano Romeo
Adviesgever Huurderssyndicaat

onze website is gemakkelijk te vinden via google.
Je vindt ons ook op facebook

Reclame

Terug naar “Huren”