einde huurcontract korte duur

Tineke544
Topic Starter

einde huurcontract korte duur

#1 , 07 aug 2013 12:18

Hallo,

Wij hebben momenteel een huurcontract voor 1 jaar, dat stilzwijgend zou overgaan in een contract 3-6-9 na het eerste jaar.

Nu zouden wij willen vertrekken op het einde van dit eerste jaar.
In het contract staat:
Bij het verstrijken van de eerste periode van 1 jaar kan de huurder de huurovereenkomst beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van 3 maanden, per aangetekend shrijven of deurwaardersexploot aan de verhuurder betekend. En dit volgens de wettelijke bepalingen.

Ik heb mooi op tijd een aangetekend schrijven verstuurd met opzeg in de laatste drie maanden van het contract, nu vraagt de verhuurder nog een vergoeding van 3 maanden extra huur omdat het contract verbroken is voor het einde van het eerste jaar?

Ik zou wel blijven betalen tot het einde van mijn contract maar die opzegvergoeding is toch niet nog eens drie maanden extra NA de einddatum van het contract?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2013 12:28

Het is niet de datum van verbreking maar de datum dat je de woning zal verlaten die telt voor de termijn van 1 jaar.
Voorbeeld : huur aangegaan op 1 jan - einde huur 31 december.
Je dient dus op te zeggen VOOR eind september.

Tineke544
Topic Starter

#3 , 07 aug 2013 12:34

Ok bedankt!

Het contract loopt ten einde op 30.11, mijn aangetekend schrijven is vertrokken en afgehaald, dus zou ik de laatste keer betalen voor november en dan stopt het contract.
zij willen hierbovenop nog drie maanden "verbrekingsvergoeding".

Reclame

Tineke544
Topic Starter

#4 , 07 aug 2013 12:56

o ja, en het contract is niet geregistreerd.. kunnen wij dan eventueel vroeger weg zonder nog verder te betalen?

sloeberken

#5 , 07 aug 2013 13:00

Begin datum van u huurcontract, drie maand voor het verstrijken van u 1 jarig kontract moet u opzeggen. Als dit zo is verlopen kunnen ze nooit een verbrekingsvergoeding vragen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken

#6 , 07 aug 2013 13:01

Nee een huurcontract van korte duur kan niet vroeger beeindigd worden ook al is het niet geregistreerd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Tineke544
Topic Starter

#7 , 07 aug 2013 13:21

ok, het is mij duidelijk nu!
bedankt voor de antwoorden!

Terug naar “Huren”