Kosten schade na uitgaande plaatsbeschrijving

professionalgamer
Topic Starter

Kosten schade na uitgaande plaatsbeschrijving

#1 , 30 jul 2013 12:16

Binnenkort ga ik verhuizen en heb schade aan het parket.
Ik heb namelijk twee ijconservenblikkeneen dag laten staan op de parketvloer en door de warmte zijn er nu twee zwarte cirkels op de parketvloer.

Nu heb ik schrik dat de huisbaas heel zijn parket wil laten herstellen.

Hoeveel mag de huisbaas vragen? Mag hij volledig herstel eisen? of moet ik enkel de m² betalen die beschadigd zijn? Of is er nog een andere regel?

Ik zou graag voldoende geld opzij zetten zodat ik dit kan betalen, maar wil ook niet volledig op mijn kosten zijn parket vervangen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 jul 2013 12:28

Is het gewoon vocht dat in het parket is ingetrokken? Dit zou na enige dagen moeten verdampen.

Oude Belg

#3 , 30 jul 2013 13:40

Is het gewoon vocht dat in het parket is ingetrokken? Dit zou na enige dagen moeten verdampen.
Zwarte kringen? Is uitgeloogd. Hout moet worden vervangen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

professionalgamer
Topic Starter

#4 , 30 jul 2013 14:19

Zwarte kringen? Is uitgeloogd. Hout moet worden vervangen.

Hoe bepaal je dan de schadevergoeding?

Moet ik het volledig parket betalen?
Het parket van de kamer in kwestie?
Enkel de planken?
Of enkel de boekhoudkundige waarde van deze planken?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jul 2013 15:56

Zeker niet het hele parket. Hoe oud is het? Mogelijks alleen de verkleurde plankjes. Je zou ook kunnen opschuren en bijkleuren.

Terug naar “Huren”